בין שתי ערים: נהגים בירושלים ובמודיעין

כמדי שנה, התפרסמו לאחרונה נתונים רשמיים על מספר בעלי רישיון נהיגה. הנתונים מגלים הבדלים מעניינים בין נהגים בירושלים ומודיעין – והנה כמה מהם:

1.     חצי מהישראלים הם בעלי רישיון

בישראל חיו בסוף שנת 2015 שמונה מיליון ורבע תושבים – ומעל ארבע מיליון בעלי רישיון נהיגה. כשמפחיתים מהאוכלוסיה את מי שגילם 15 שנה ומטה מגלים ששיעור בעלי רישיון נהיגה הוא 68%, כלומר – שניים מכל שלושה ישראלים הם בעלי רשיון נהיגה.

 

2.     באיזה גיל נוהגים יותר?

אין נתונים על הקילומטרז' שנוסעים בעלי גילאים שונים, אבל בשכבת הגילאים 35-44 שיעור בעלי הרישיון הוא מעל 82%, לעומת פחות מ-30% בקרב בני 75 ומעלה. ובמספרים – רק כ-120,000 נהגים חגגו זה מכבר את יום ההולדת ה-75 שלהם.

 

3.     ירושלמים בעלי רישיון

ירושלים היא העיר הגדולה בישראל – והתגוררו בה כ-850,000 איש ב-2015; כמעט 300,000 מהם החזיקו ברישיון נהיגה. באחוזים: 35% מהתושבים. אוכלוסיית מודיעין מונה כעשירית מאוכלוסיית ירושלים – כ-87,000 איש, אך מעל 50,000 מתושביה מחזיקים ברישיון נהיגה. 

 

4.     מכוניות, מכוניות פרטיות?

הרוב המכריע של המכוניות בישראל הן פרטיות – כמעט 1,900,000 מתוך 2,250,000, ובאחוזים – 84%. בירושלים התמונה דומה – 211,000 מכוניות רשומות בעיר, ומתוכן כמעט 171,000 הן פרטיות, כלומר 80%. במודיעין – שבה ממוקמים פחות ארגונים ממשלתיים ועסקיים המחזיקים כלי רכב מסחריים, חלקן של המכוניות הפרטיות מגיע ל-92% – 27,502 מכוניות מתוך 30,052 כלי הרכב הרשומים בעיר. 

 

5.     מודיעין – עיר בלי אוטובוסים

מתוך 15,000 אוטובוסים הרשומים בישראל, 16 בלבד רשומים במודיעין – אחד מכל אלף! הנתון המפתיע הזה אינו קשור למספר האוטובוסים הפועלים בעיר – הם, ככל הנראה, רשומים בערים אחרות, בהתאם לכתובת בה רשומה החברה המפעילה אותם. בירושלים, לשם שינוי – רשומים 1,719 אוטובוסים. בשכנה שליד הים – תל-אביב – רשומים לא פחות מ-5,394 אוטובוסים – שליש מצי האוטובוסים של ישראל.

 

6.     טקסי!

בכבישי ישראל נעות 18,000 מוניות. עשירית מהן (1805) בירושלים, מספר דומה – בתל אביב (1725), ובמודיעין – 145 מוניות. ובאופן יחסי: התל אביבים נהנים ממונית אחת לכל 230 תושבים בערך, הירושלמים – אחת לכל 460, ובמודיעין מסתפקים במונית אחת לכל 590 תושבים.

 

7.     עיר על שני גלגלים

כשבודקים את קטגוריית האופנועים – מתגלים ההבדלים האמיתיים בין הערים: הממוצע הארצי הוא אופנוע לכל 80 תושבים. בירושלים הממוצע דומה לרמה הארצית. במודיעין, למרות הפרופיל הצעיר של העיר, שיעור בעלי האופנועים בה הוא נמוך יותר – אחד ל-105 תושבים; בתל אביב תמצאו אופנוע לכל 16 תושבים(!) – האם זה בגלל הפקקים? הנסיעות הקצרות יחסית? שאלה טובה. 

תגיות:
השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם: