10 השאלות הנפוצות ביותר

וכמובן – עם התשובות המקצועיות של צוות אוטוויק

1. הציעו לי לרכוש מסנן דלק מזויף במחיר נמוך. במה הוא שונה מהמסנן המקורי?

שטח הפנים של מסנן מקורי הוא גדול יותר משמעותית מזה של המסנן המזויף. בנוסף רמת הגימור וטיב משטח הסינון במסנני הדלק המזויפים אינם זהים למסנן המקורי וגורמים לירידה בשיעור הסינון. לפי מבחני הביצועים, מסנני דלק מזויפים עמדו רק בשליש מהלחץ שבו מסוגלים לעמוד מסנני דלק מקוריים.

2. נורת ה-ABS  דולקת במהלך הנסיעה. האם זה תקין?

נורת ה-ABS  דולקת באופן רגיל כאשר מתג ההתנעה פתוח וכבית מספר שניות לאחר פתיחת מתג ההתנעה. מספר בעיות עלולות לגרום לנורה זו לדלוק באופן חריג:

  • תקלה בחיישני המהירות
  • תקלה ביחידת ABS ההידראולית
  • תקלה במערכת ABS

המשמעות – הרכב מתפקד כרגיל, אך בשעת הצורך המערכת לא תפעל. ניתן להמשיך לנסוע, אולם יש להגיע בהקדם למרכז השירות.

 למידע נוסף

3. דיסקית מצמד (קלאץ') – מקורית או תחליפית?

במבחני עמידות שנערכו לדיסקיות המקוריות ולדיסקיות התחליפיות התוצאות העידו על ההבדל הגדול: הדיסקיות המקוריות עמדו במיליון מחזורי פעולה, לעומת התחליפיות שהתרסקו לאחר 80,000 מחזורים בלבד. למעשה, אורך חייה של דיסקית מקורית הוא פי 10 לפחות מזו של דיסקית תחליפית.

4. האם מהירות הנסיעה משפיעה על צריכה הדלק?

התשובה היא כן! במהירות 110 קמ"ש צריכת הדלק גדלה ב-25% לעומת הצריכה במהירות 90 קמ"ש. אם במהירות של 90 קמ"ש מכוניתכם צורכת 6 ליטר דלק כדי להגיע מירושלים לתל אביב, במהירות 110 קמ"ש היא תצרוך 8 ליטר דלק.

5. יש עדיפות לנסיעה עם מזגן או עם חלון פתוח?

שאלה שהתשובה עליה משתנה: מצד אחד, הפעלת המזגן מגדילה את צריכת הדלק ב-10% בממוצע, ומצד שני – במהירות 80 קמ"ש ומעלה, חסכוני יותר לנהוג עם מזגן פועל מאשר עם חלון פתוח, בשל הפגיעה באווירודינמיות של המכונית. ויש גם שיקול אישי: אם נהיגה בלי מזגן גורמת לכם להיות עצבניים או לא מרוכזים, עדיף להדליק את המזגן בכל עת.

6. ברכב החדש שלי מותקנת מערכת BAS, מה תפקידה?

מערכת ה-BAS היא מערכת בטיחות מתקדמת שפועלת יחד עם מערכת בטיחות אקטיביות אחרות כמו ה-ABS (מניעת נעילת הגלגלים) וה-ESP (מערכת בקרת היציבות). ייעוד המערכת הוא לקצר את מרחק העצירה במצבים במחייבים בלימת חירום. תוצאה זו מושגת על ידי הגברת כוח הבלימה של הרכב.

למידע נוסף

7. במקרה של תאונה ותביעה עתידית של הביטוח, האם אני יכול להביא את הרכב למוסך המורשה שלי?

כן. אתה יכול לקחת את הרכב למוסך שלך או למוקד השמאות של חברת הביטוח. חברת הביטוח חייבת לשלוח שמאי לכל מוסך בו יהיה הרכב.

8. כיצד אדע שרכשתי צמיג איכותי ובטוח?

יש לבדוק תאריך ייצור הצמיג ולוודא קבלת חשבונית ותעודת אחריות שיבטיחו את האחריות המתקין כלפיכם.  על גבי החשבונית צריכים להופיע תאריך הייצור של הצמיג, ארץ ייצורו, שם החברה והדגם. פרטים אלה יופיעו גם בתעודת האחריות. יש לוודא כי לעסק תעודת מורשה של משרד התחבורה וכי למנהל המקצועי תעודת הסמכה כצמיגאי. שימו לב שהוא נוכח במקום, ולא שולח את התעודה בלבד.

9. מתי צריך להחליף את רצועת התזמון?

את רצועת התזמון יש להחליף על פי הוראות יצרן הרכב. בהוראות אלה מצוין מספר הקילומטרים או פרק הזמן המקסימלי, לפי הראשון שבהם. רצועה שהגיע מועד החלפתה (לפי הזמן ולא לפי הק"מ) היא רצועה שיש להחליפה (בדרך כלל בין 3-5 שנים). כן, גם אם הרכב בו היא מותקנת נסע רק 10,000 ק"מ ולא 90,000 ק"מ, הקילומטראז' המומלץ להחלפה במרבית הדגמים. רצועה שעבר זמנה עלולה להתייבש ולהיקרע במהלך נסיעה. קרע ברצועת התזמון יכול לגרום לנזק מורכב ויקר לתיקון.

למידע נוסף על רצועת התזמון: http://www.autovik.co.il/article_109

10. מועד הטיפול שלי הגיע אולם סדר היום העמוס שלי לא מאפשר להגיע למוסך, מה הפתרון?

את או אתה יכולים להיעזר בשירות 'אוטוויק עד אליך' – נציג אוטוויק מגיע לאסוף את המכונית מהבית או מהמשרד, המכונית מקבלת את הטיפול המקצועי של הצוות שלנו – ומוחזרת עד אליך. לצד שירות זה מוצע גם שירות נוסף – ביצוע המבחן השנתי (טסט). השירות בתשלום ובתיאום מראש, כמובן.   

השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם: