איך שומרים על ערך הרכב


קניית רכב היא אחת הרכישות הגדולות של רובנו, ולכן לעליית ערך ולירידת ערך הרכב יש משמעות כספית לא קטנה. מהם הגורמים שמשפיעים על ערך הרכב? בשורות הבאות נתייחס לגורמים האלה, ונראה כיצד ניתן לשמור על ערך המכונית לאורך השנים.
ערכה של המכונית נקבע על ידי שורה של גורמים, שעל רובם הגדול אין לבעל הרכב הבודד שליטה. גיל הרכב, מחיר המחירון של רכב חדש מאותו הדגם, ושינויים בשיעורי המס – כל אלה הם גורמים חיצוניים, שאין לבעל הרכב שליטה עליהם.
גורם נוסף בעל הילה של מסתורין הוא 'סחירות'. ישנם דגמים סחירים יותר ודגמים פחות סחירים, יש יצרנים סחירים (יונדאי, למשל) ויש יצרנים פחות סחירים.

עליית ערך, ירידת ערך: חמישה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על ערך הרכב

הבחירה לרכוש דגם סחיר מיצרן סחיר היא בחירה לגיטימית, אך חשוב יותר – לטעמנו – לבחור רכב המתאים לצרכי המשתמש העיקרי שלו, ורכב שמתאים למסגרת התקציבית שהוחלט עליה.
הפעם הבאה שניתקל ב'מידת הסחירות' היא כאשר נרצה למכור את הרכב – דבר שמרבית הישראלים עושים כעבור שנתיים-שלוש ממועד הרכישה. חשוב לזכור זאת ולתת למידת הסחירות את המשקל הראוי לה – לא פחות אך גם לא יותר.

הנה חמישה דברים שתוכלו לעשות כדי לשמור על ערך הרכב:

1.    לנסוע פחות, או לפחות לא יותר מהממוצע – קילומטראזי נמוך משמעותית מהממוצע יכול לגרום לעליית ערך הרכב. מהו הממוצע? 15-20 אלף ק"מ לשנה. מעבר להימנעות מנסיעות קצרות ומיותרות (ההליכה טובה לבריאות!), ניתן גם לרכז את הנסיעות ולאחד מספר משימות בנסיעה אחת. במשפחה המחזיקה שני כלי רכב, מומלץ לרכז את הנסיעות ברכב אחד ש'יזכה' לקילומטראז' הגבוה, ולשמור על הרכב השני עם קילומרטראז' רגוע.

2.    לנהוג בזהירות – זה כלל שתמיד כדאי לשמור עליו, אבל אנחנו מדברים על זהירות גם בדברים הקטנים – כניסה זהירה לחניה, העדפה של חניה בצל או במקום מוגן ובמקרה של שריטה קטנה או כל 'תקלה' שכזו – חשוב לטפל מיידית בבעיה שנוצרה, ולהימנע מנזק נמשך.

3.    לשמור על שגרת הטיפולים ולבצע אותם במוסך מורשה – כשם שמספר הידיים משפיע על ערכו של הרכב, כך גם מספר המקומות בהם הוא טופל. טיפול במוסך מורשה אחד לאורך השנים יכול לתרום לעליית ערך הרכב ולכל הפחות על שמירתו. במוסך המורשה יכירו את הרכב ויטפלו בו רק מכונאים מומחים שהוסמכו לטפל על ידי היבואן. המלצה נוספת היא לנהל ספר טיפולים מעודכן בו ירשמו כל הטיפולים והבדיקות שנעשו ברכב מיום שרכשתם אותו. בבוא היום, הוא יסייע לכם בהצגת הרכב לקונה המיועד של הרכב.

4.    להשתמש בחלקים מקוריים – חלקים מקוריים מבטיחים אחריות של היצרן לאורך שנתיים, וחשוב עוד יותר – הם מבטיחים ראש שקט לבעל הרכב ולנוסעים. בכל החלפה של חלקים, צרפו את החשבוניות המקוריות לספר הטיפולים של הרכב – כך תוכלו להוכיח את הטיפול המסור והמקצועי שהרכב קיבל מכם לאורך השנים.

5.    להקפיד על ניקיון , אוויר בגלגלים ומיכל דלק מלא – שמירה על רמת תחזוקה נאותה של הרכב אינה דורשת ביקור במוסך, ואפילו לא מחייבת הוצאה כספית אלא רק תשומת לב. הימנעו ממיכל דלק רדוד, שמרו על לחץ אוויר בגלגלים, וגם הקפידו על שגרת ניקיון של הרכב. הרכב יודה לכם – וגם חשבון הבנק שלכם.

נסיעה טובה!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין