הכל תלוי בתזמון


מהי רצועת התזמון ובאיזה תזמון צריך להחליף אותה, האם כדאי לבחור ברצועת תזמון מקורית או להסתפק בתחליפית? כל התשובות לכל השאלות לפניכם:

אחד החלקים המרכזיים של המנוע הוא 'ראש המנוע', יחד עם גוף המנוע, בו נמצאות הבוכנות הם יוצרים את החלל המשמש לפעולת הבעירה במנוע.

אל תוך חלל זה מוזרקת תערובת של דלק ואויר, ניצוץ קטן של המצתים 'מדליק' את התערובת הדליקה הזו – וההדף שנוצר הופך אנרגיית חום לאנרגיית עבודה שבאמצעותה מניעים את הגלגלים.

לרצועת התזמון תפקיד מרכזי בפעולתו התקינה של המנוע: היא מבקרת, מחברת ומתזמנת את יניקת הדלק והאוויר למנוע, את דחיסת התערובת בתוך הבוכנה ואת גל הארכובה שהופך את התנועה בבוכנות לתנועת גלגלים.
היא מנצחת על התזמורת המורכבת הזו, ובזכותה הקונצרט לא סובל מחריקות ושאר צרות.

מתי להחליף?

את רצועת התזמון יש להחליף על פי הוראות יצרן הרכב. בהוראות אלה מצוין מספר הקילומטרים או פרק הזמן המקסימלי, לפי הראשון שבהם. רצועה שהגיע מועד החלפתה (לפי הזמן ולא לפי הק'מ) היא רצועה שיש להחליפה (בד'כ בין 3-5 שנים). כן, גם אם הרכב בו היא מותקנת נסע רק 10,000 ק"מ ולא 90,000 ק"מ, הקילומטראז' המומלץ להחלפה במרבית הדגמים. רצועה שעבר זמנה עלולה להתייבש ולהיקרע במהלך נסיעה. קרע ברצועת התזמון יכול לגרום לנזק מורכב ויקר לתיקון.

מקורית או תחליפית? מוסך יבואן או מוסך אחר?

במבחני חוזק שנערכו לרצועות התזמון המקוריות של יונדאי מול רצועות תזמון מזויפות, נמצא כי רצועת התזמון המקורית של יונדאי חזקה פי 1.5 מהרצועה המזויפת.

כפי שהוסבר בתחילת הטיפ, רצועת התזמון היא חלק חשוב מהמנגנון המרכזי של המנוע. החלפתה היא למעשה 'ניתוח לב' לרכב. לכן, מומלץ מאוד שהטכנאי שיבצע את ההחלפה יהיה טכנאי מורשה של היצרן, שעבר הכשרה ובחינות על ידי היצרן – פשרות בטיפול כזה עלולות לעלות בהרבה כסף, זמן ועגמת נפש.

לשאלות מקצועיות נוספות, ניתן לפנות אלינו ולקבל תשובה ישירה: service@autovik.co.il


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין