הכר את רכבך: מערכות מתקדמות לרכב שכדאי להכיר


דמיינו לכם שאתם מתקרבים לרכב שלכם, הוא מזהה אתכם, פותח עבורכם את הנעילה המרכזית ומתניע את עצמו. או שאתם נוהגים ולפתע מתחיל לרדת גשם, והופ – הווישרים מתחילים לפעול באופן אוטומטי.
מופתעים? בהחלט. חולמים בהקיץ? ממש לא. כבר היום, יש שפע מערכות מתקדמות לרכב שאולי עדיין לא מוכרות לכם, אבל הן עושות את חיי הנהג קלים הרבה יותר.

הנה כמה מערכות מתקדמות לרכב שתשמחו להכיר:

"נהג, יש לך פנצ'ר!": מערכת לניטור לחץ האוויר – TPMS – Tire Pressure Monitoring System

מערכת זו נותנת לנהג חיווי מלא על לחץ האוויר בצמיגים ומתריעה כאשר ישנה חריגה בלחץ האוויר שהוגדר כתקין וכן כאשר היא מבחינה בירידה מהירה של לחץ אוויר בזמן הנסיעה, דבר שלרוב מצביע על תקר (פנצ'ר). לחץ האוויר הוא גורם חשוב מאד בבטיחות הרכב. בנוסף, הוא חשוב לחסכון בדלק (ועקב כך, גם לאיכות הסביבה).

המערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים מורכבת מחיישנים אלחוטיים המורכבים על הוונטיל (בלף, לדוברי ירושלמית), שמשדרים את הלחץ והטמפרטורה של הצמיג אל לוח הבקרה שנמצא בתוך הרכב ומציג את הנתונים לנהג.

"כבר צריך להדליק אורות?" – מערכת בקרת אורות אוטומטית

זוהי מערכת המדליקה אוטומטית את אורות הרכב. המערכת יכולה לפעול בשני מצבים: הדלקת אורות אוטומטית לאחר כל התנעה (כמו למשל בתקופת החורף), או לחילופין הדלקת אורות אוטומטית רק כאשר התאורה החיצונית חלשה מדי (למשל, בלילה, בחניונים או במנהרות). המערכת מורכבת ממנגנון אלקטרוני, חיישן פוטואלקטרי ומפסק.

"והתחזית למחר: שמשה יבשה" – חיישני גשם לווישרים (מגבים)

אלו הם חיישנים המותקנים על גבי השמשה הקדמית של הרכב ומפעילים את המגבים בצורה אוטומטית כאשר הם חשים ברטיבות על השמשה. עם הטפטוף הראשון, המגבים נכנסים לפעולה ומתחילים לפעול –  אפשר להמשיך לנהוג בשקט.

"הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" – מפתח חכם

המפתח החכם, כשמו כן הוא – מאפשר את הנעת הרכב עוד מבחוץ, כאשר הנהג מתקרב אל עבר הרכב. המפתח למעשה מזוהה על ידי הרכב כאשר הנהג (שמחזיק במפתח) מתקרב אל הרכב. המערכת מנטרלת את האזעקה, פותחת את הנעילה המרכזית וכל שנותר לנהג הוא להדליק את הרכב ולצאת לדרך.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין