העתיד כבר כאן? כיצד תיראה מערכת האכיפה


רוצים לדעת מה מחכה לנו בעתיד בתחום התחבורה? חלק ד' בסדרת המאמרים שלנו מציג את מערכת האכיפה העתידנית. הטכנולוגיה היא כבר חלק משמעותי ובלתי נפרד מחיינו. יש לכך השלכות רבות, בכל התחומים, שאחד מהם תחום האכיפה. כבר היום, ובגם בעתיד, תהיה יכולת אכיפה מוגברת של עבירות תנועה.

מצלמות בכל מקום

העתיד צופן לנו מצלמות מכל עבר. כבר בשנים האחרונות החל משרד התחבורה בפריסת מערך אכיפה אלקטרוני, שעל פי התכנון יכלול מאתיים מצלמות מהירות דיגיטליות ומאה מצלמות רמזור – אבל זו רק ההתחלה.
חלק מפריסת המצלמות כוללת גם תחומים כמו נתיבי תחבורה ציבורית. מצלמות אכיפה דיגיטליות כבר החלו לפעול בנתיבי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, כשמטרתן היא לתעד נהגים של כלי רכב פרטיים שעוברים על החוק. דיווח מיידי וטיפול מהיר
בנוסף לכך, בכבישי הארץ מוצבות עשרות מצלמות חדשניות אשר מסוגלות לדווח במהירות על עבירה שמתבצעת. במשטרה מקווים כי עבודת המצלמות תאפשר למצות את הדין עם עבריין התנועה בתוך 24 שעות מרגע ביצוע העבירה.
עוד מצלמות המשמשות לאכיפה נמצאות בידיהם של חלק מפקחי החנייה ברחובות הערים: בעתיד יצולמו כל עבירות החנייה, וגם משלוח הדו"חות ייעשה באופן מהיר יותר. בכבישי אגרה מצולמים כל כלי הרכב, כחלק מתהליך החיוב.

נסעת מהר? נתפסת

אכיפת עבירות של נהיגה על מהירות מופרזת תתבצע גם בעתיד באמצעים שאנו מכירים היום – אקדחי לייזר, מצלמות וגלאי מכ"ם, אך גם על ידי מדידת מהירות בין שתי נקודות באמצעות צילום בשתי הנקודות.
בנוסף, תקנות התעבורה ישונו, כך שתיעוד באמצעות וידאו יוכל לשמש כראיה – כך יוכלו שוטרי התנועה לתעד באמצעות וידאו עבירות שהיום קשה להוכיח את ביצוען: עקיפה מסוכנת, עקיפת פס הפרדה לבן, אי שמירת מרחק ועוד.

מדווחים מהרכב

יש החושבים כי בעתיד ייעשה אף שימוש במערכות ה-GPS שבמכוניות כאמצעי לאכיפת מהירות, או לחילופין, שהנהגים יחוייבו על פי חוק להתקין מערכת שתדווח על מהירותם ועל הרגלי נהיגה. נכון להיום, זה לא קורה, ולא ברור מתי, אם בכלל, תופעל שיטה כזאת. במשרד התחבורה מעריכים כי דעת הקהל אינה בשלה לצעדים שכאלה, וכי מעקב מלא אחר האזרחים עלול להוות פגיעה בזכות לפרטיות ובזכויות חוקתיות אחרות.

איך שלא יהיה, בעתיד וגם בהווה – העיקר שתהיה נסיעה בטוחה!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין