ה'ריאה הירוקה' של העיר ירושלים – טיול רגלי לכל המשפחה


הפעם אנו מציעים לכם חוויה משפחתית מהנה וגם ידידותית לסביבה. את הרכב החנו בצד הדרך וצאו לטיול רגלי נינוח ביער אורנים מקסים.

רחוק מהרעש של העיר ובלב נוף הרים מרהיב נמצא יער ירושלים. היער משתרע ממערב לעיר, במדרונות המשתפלים לעבר נחל שורק. היער שניטע בשנות החמישים מוקף בשכונות הציוריות של ירושלים: בית הכרם, יפה נוף, עין כרם, הר נוף וגבעת שאול. בשטח היער ובסמוך להר הרצל שוכן מוזיאון יד ושם. במרכז היער בין יד ושם לשכונת עין כרם מרכז ציפורי.

לאורך דרכי היער תוכלו למצוא שבילים וחניונים מטופחים, מתקני נופש פעיל, גני נוי לצד צמחיית חורש, שרידים עתיקים של חוות חקלאיות ונקודות תצפית על ירושלים והסביבה. תיהנו!

כיצד מגיעים?

אל היער ניתן להגיע דרך אחת מהדרכים הבאות: מרחוב פרחי חן (שכונת יפה נוף), מקרית משה, מכביש מס' 1 והמושב בית זית.

מה יש לראות?

תצפית על נוף הרי ירושלים – מחניון הגמלאים שנמצא בהמשכו של גן אוסטרליה ובין טרסות חקלאיות, נחשפת תצפית מרהיבה אל הרי ירושלים, השכונות והמושבים שעוטפים את האיזור.

בריכת אגירה עתיקה – בריכה האגירה היא שריד לחקלאות השלחין המסורתית שהייתה נהוגה בעבר בהרי יהודה.

ארז בן גוריון – עץ ארז שנטע במו ידיו ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון בשנת 1958.

מצפה כרם (ח'ירבת חמאמה) – השביל שעובר בחורבה מגלה תעלות קשר, שנחפרו על ידי התורכים במלחמת העולם הראשונה, כאשר התבצרו כדי לקדם את פני הכוחות הבריטיים. במלחמת העצמאות התבצר כאן כוח ערבי. ביולי 1948 תקפה פלוגת הגדנ"ע יהונתן את המקום וכבשה אותו. בין שרידי החורבה צומח עץ גדול של אלון מצוי, המגיח מבין אבניו של קיר הבנוי מאבנים גדולות


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין