התרעות ברכב שאסור להתעלם מהן


הכאב הוא התרעה של הגוף שלנו שמעידה על כך שמשהו לא בסדר. אפשר להתעלם ולקוות שזה יחלוף אך רצוי להיבדק כדי להבין מה הבעיה ולפתור אותה. בדומה לכך, גם התרעות ברכב אנחנו מקבלים כאשר משהו אינו תקין, וחשוב להיות עירניים ולא להזניח את התקלה, גם אם מדובר במשהו שנראה לנו זניח, על מנת שלא ליצור השפעה רב מערכתית על הרכב.

הנה רשימה של 10 התרעות ברכב הנפוצות ומה לעשות כשהן קורות:

1.     לחץ אוויר בגלגלים

היום יש התרעה על כך. ברכבים הוותיקים יותר אין חיווי. עשו לכם מנהג לבדוק אוויר בגלגלים בכל מילוי דלק שני.

2.     רעידות בהגה במהירות גבוהה

מעידות בד"כ על בעייה של איזון בגלגלים. כדאי לבדוק זאת ללא דיחוי מאחר שמדובר בשיקולי בטיחות וגם עלול להסב נזק נוסף לרכב.

3.     נורת check engine

אחת הנורות הפחות שכיחות שנדלקות ברכב, וטוב שכך. החדשות הטובות הן, שבד"כ לא מדובר בהתרעה מיידית – הרכב אינו מושבת ואפשר להמשיך לנסוע. החדשות הפחות טובות הן שלא ניתן לפתור את התקלה לבד (כמו במקרה של נורת הדלק או השמן למשל) וכדאי להגיע למוסך בהקדם האפשרי לשם בדיקת הרכב.

4.     נורת הדלק

לא נפתיע אם נאמר שכשהנורה נדלקת כדאי למלא דלק, אבל מעבר לכך, אנחנו ממליצים שלא לחכות עד שהמיכל מגיע לתחתית, כדי להימנע ממצב של צבירת לכלוך במיכל וסתימות דלק. מעבר לכך, בשעת הטיפול ברכב, כדאי להשתמש בתוסף לצורך ניקוי מערכת הדלק.

5.     גלגל חמישי

תתפלאו כמה פעמים אנחנו נתקלים בלקוחות שנאלצו להחליף לגלגל הרזרבי, אך לא מיהרו להחליף את הצמיג התקול ומצאו את עצמם תקועים שוב, הפעם ללא אפשרות להחליף גלגל. והמסקנה ברורה – נאלצתם להחליף צמיג – סעו הישר לתקן את הצמיג התקול.

6.     מצבר

אורך החיים של מצבר הוא בין 2-5 שנים. הטווח רחב וקשה לדעת מתי נצטרך להחליפו, אך לצערנו חוק מרפי עובד מצוין במקרה של מצבר – הרכב לא יניע בדיוק ביום שנמהר לישיבה חשובה או נצא ברגע האחרון לאירוע. מה ניתן לעשות? על פי רוב המצבר לא נגמר ביום אחד – בדרך כלל קודמות לכך התרעות שאנחנו נוטים להתעלם מהן – קושי בהתנעה, סירוב להתניע גם לאחר שכחה קצרה של האור הפנימי ברכב (דבר שלא היה משפיע דרמטית בעבר) וכדומה. כדאי לשים לב לאירועים כאלה ובמידה והם קורים להכניס את הרכב למוסך כדי לבדוק את תקינות המצבר מבעוד מועד.

7.     בלמים

במקרה של בלמים לא מדובר רק בהשבתת הרכב, אלא בעניין בטיחותי. חו"ח עלולה לא להיות לנו הזדמנות שניה לתיקון. אם יש לכם איזשהו ספק לגבי יכולות הבלימה של הרכב, חובה להיכנס למוסך בהקדם. אם המצב חמור, עדיף לגרור את הרכב למוסך ולא להסתכן ולנסוע בו. מתי זה קורה? לעיתים, לאחר בלימה חזקה שנאלצנו לבלום, תיתכן פגיעה בבלמים. מעבר לכך, הקפידו להכניס את הרכב לא רק לטיפול על פי הוראות היצרן אלא גם לבדיקת חורף – כך שיהיו יותר הזדמנויות לבדיקת הבלמים.

8.     שימוש בחלקים מקוריים

כשאנחנו קונים את הרכב כל החלקים בו מקוריים כמובן, אולם אם נטפל או נתקן אותו במקומות שאינם מורשים, אנחנו עלולים ליצור אפקט דומינו, שבו חלק תחליפי שאינו תקני משפיע על המכלול כולו והתקלה הופכת לכדור שלג. איך נמנעים הבעיה? פשוט מקפידים שהחלפים יהיו מקוריים ותיקניים.

9.     פח וצבע

השריטה הראשונה על הרכב, 'מעבירה' אותו מסטטוס של רכב חדש לסטטוס של רכב פעיל אבל רגיל, ואת זה אנחנו משתדלים ככל הניתן לדחות. אבל שריטות קורות, וקשה להימנע מהן. מה שחשוב, הוא לא להתעלם מהן. שריטות קטנות הופכות להיות החלק הרגיש בפח ומשם הפגיעה עלולה להתרחב. לא תמיד חובה להחליף את כל הכנף, יתכן שהפחח ימליץ על תיקון קוסמטי, אבל מומלץ להשאיר את ההחלטה לאנשי המקצוע.

10.   נהיגה

והתרעה אחרונה לא קשורה לרכב אלא דווקא לנהג. כפי שפתחנו אנחנו גם מסיימים – כמו הרכב גם הגוף שלנו מתריע כשהוא עייף או לא כשיר לנהוג. הקשיבו לגוף ושימרו על עצמכם ועל רכבכם.

נדלקה לכם נורית ברכב, יש לכם רעש או תקלה אחרת. חייגו 9502* או צרו איתנו קשר בלינק: https://autovik.co.il/contact/


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין