חמש פינות חמד בדרכים


החגים מתקרבים, מזג האוויר מבטיח להיות טיפה יותר נעים והמסקנה המתבקשת מכל הנ"ל, היא שכולנו ניסע לטייל… והרבה. עם כל הכבוד לטיול, לטבע ולמטרה שלשמה אתם נוסעים – אין כמו העצירות שבדרך. החלטנו הפעם לאסוף מעובדי אוטוויק את חמש פינות החמד המובילות בעיניהם, פינות חמד פחות מוכרות ופחות סואנות, ששווה לעצור בהן בצד הדרך, לאכול, לשתות, להשקיף אל הנוף או ליהנות מאווירה קסומה כזאת או אחרת.

נתחיל בסביבה הקרובה לירושלים, או יותר נכון – בדרך העולה לירושלים. משום מה, בצידו הדרומי של כביש 443 (בנתיב בכיוון ירושלים) צצו בשנים האחרונות דוכני אוכל כפטריות אחר הגשם, אבל את רוב ההמלצות קיבלנו על הדוכן הראשון משמאל: 

הדוכן הראשון משמאל בכביש המדובר, הוא דוכן "אליהו – מלבי לימון". אומרים שהמלבי שלו מצוין והבורקס גם (לא בכדי נפתח לאחרונה סניף נוסף של הדוכן המצליח בחוף פלמחים), אבל הסיבה האמיתית לעצירה היא הישיבה בצל העצים, עם השקט של היער מצד אחד, ושאון המכוניות בכביש מצד שני. אם בורקס באמצע הדרך הוא כוס המלבי שלכם – תעצרו שם, זה שווה. 

התחנה הבאה עליה המליצו כמה וכמה עובדים, רחוקה כשעתיים נסיעה מכביש 443 ומובילה אותנו לצפון הארץ, אך גם היא מספקת אוכל בשפע: 

'מקום יפה לקפה' או 'כחלום' – שתי מסעדות בכניסה למושב כחל. המושב נמצא בנקודה אסטרטגית, בין צומת קדרים לצומת עמיעד (לנוסעים צפונה על כביש 65)  וההתלהבות של הממליצים לא היתה בגלל אוכל משובח במיוחד או שירות מופלא (למרות שייתכן שתאהבו גם אותם), אלא בפיסת הנוף הנדירה הזאת – כפסע מעל לכנרת. לשתי המסעדות מרפסת עם כורסאות נוחות, עליהן אפשר לשבת, לנשנש משהו מרענן ולהשקיף אל האגם היחיד שמספק לנו נחת (לפעמים). 

פינת החמד השלישית המומלצת, מספקת לנוסעים מקום מושלם להפסקת אוכל והתרעננות, ללא האוכל: 

פארק ערד – הפארק הירוק ממוקם ממש בכניסה המערבית לעיר (בצידו הצפוני של כביש 31), וכשמו כן הוא – ירוק ורחב ידיים. יש בו פינות צל רבות, מתקני מנגל, מתקני שעשועים, שביל הליכה ורכיבת אופניים ובעיקר שקט אינסופי, שמאפשר לשכב על הדשא ולנמנם כמה דקות לפני שממשיכים בנסיעה.  

ואם כבר אנחנו בדרך לדרום או ממנו, ממליצים עובדי אוטוויק על תצפית מרהיבה בה ניתן לעצור בדרך לטיול בערבה או לאילת: 

תצפית הר אבנון – על כביש 225 המוביל מירוחם לכביש הערבה (כביש 90). כל מי שהיה שם מספר על רוחות מלטפות, על נוף מופלא של המכתש הגדול, על עוצמה פראית של טבע בראשיתי, על חולות צבעוניים פרושים בטבעיות ובעיקר – על שקט וריחוק מכבישים. 

נסיים בפינת חמד שהיא בעצם "כפר חמד" ברמת הגולן: 

מושב אניעם (על כביש 808, מעל צומת יהודיה) הוא מושב מאד שונה בנוף המוכר לנו; בשל ריבוי האמנים שבו, הכניסה אליו היא מעין מדרחוב מעוצב משובץ בגלריות אמנות שונות הפתוחות כמעט בכל ימות השבוע. המקום מושלם לסיום יום טיול בגולן ולהצטיידות בפריטים ייחודיים בדרך הביתה… 

אם לא הכרתם את חמש פינות החמד האהובות על העובדים באוטוויק – שמחנו לחדש לכם… שיהיו לכם טיולים עשירים ומהנים, מרובי עצירות והתרעננות!
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין