מדן ועד אילת עם מיכל דלק אחד: איך לחסוך דלק ולהגיע רחוק


מדינה קטנה היא בהחלט יתרון כאשר מנסים לחצות אותה עם מיכל דלק אחד. המרחק ממטולה לאילת הוא כמעט 450 קילומטרים, וכולל עליות ומורדות ונופים מרהיבים. בעבר, נסיעה כזו היתה מחייבת עצירה לתדלוק, ואילו בשנים האחרונות – אפשר לעבור מרחק משמעותי בהחלט מבלי לבקר בתחנת הדלק כלל.

בימים אלה, כשמחירי הדלק עולים – חשוב לכולנו לדחוס כמה שיותר קילומטרים בין תדלוק לתדלוק גם אם אנחנו לא בדרך לאילת אלא סתם בדרך מהמשרד הביתה. לכן קיבצנו עבורכם כמה עצות ורעיונות שיעזרו לכם לרווח את הביקורים בתחנת הדלק ולנצל כל ליטר דלק טוב יותר: 

ראשית, בדקו וחשבו מהי צריכת הדלק שלכם בשני צעדים פשוטים: בתדלוק הקרוב (מכיל מלא, בבקשה!), רשמו את המספר המופיע במד-האוץ (הקילומטראז'); בתדלוק הבא, בדקו כמה קילומטרים נסעתם מאז וחלקו אותם במספר הליטרים שמילאתם. זוהי צריכת הדלק בפועל של הרכב שלכם. כדי להגיע לנתון מייצג ככל הניתן – כזה שמנטרל גלי חום (עם שימוש אינטנסיבי במזגן), פקקי תנועה קיצוניים ושאר 'הפרעות' – מומלץ להמשיך את המעקב הלאה, גם בתדלוקים נוספים. 

עכשיו, מומלץ להשוות את הנתון שחישבתם לנתוני צריכת הדלק של הרכב על פי נתוני היצרן. הנה כמה נתונים על דגמי יונדאי המרכזיים: הדגם הקטן ביותר (i10) והדגם הגדול ביותר (i40) זהים בצריכה – 13.2 ק"מ לליטר; i20 מגיע ל-14.7 ק"מ לליטר, ואילו ה-i30 מתגאה ב-14.9 ק"מ לליטר. 

ועכשיו – עוברים על הרכב מה'גריל' עד האגזוז, ומשפרים את המצב: בודקים אוויר בצמיגים, מנקים את כניסות האוויר למנוע ולמזגן, מוציאים ציוד מיותר מתא המטען וכן הלאה. 

מקפידים על שגרת הטיפולים ברכב, כדי שכל המערכות שלו יעבדו באופן האופטימלי. 


וטיפ אחרון וחשוב: משתדלים למלא דלק בשעת בוקר מוקדמת וקרירה.

טיפים נוספים לחסכון בדלק ניתן למצוא כאן

נסיעה טובה, חסכונית ובטוחה – ולפני שתלחצו על דוושת הגז – אתם מוזמנים להאזין לתשדיר הרדיו של יונדאי i10, 'כל המדינה עם מיכל דלק אחד'.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין