נוסעים על נקי


בשנים האחרונות צובר הדיון הציבורי העולמי באיכות הסביבה תאוצה. כל מה שצריך לדעת עם כניסתו לתוקף של חוק בדיקת זיהום האוויר.

80

לצערינו הרב, ישראל לא נמנית עם המדינות הפעילות במאבק לשיפור איכות המחייה שלנו. עם זאת, אנחנו עדים לתחילתו של שינוי, שאחד מסממניו המבורכים הוא חוק בדיקת זיהום האוויר, שנכנס לתוקף בחודש מרץ השנה.

לפני שנעבור לדון בחוק ובהשלכותיו, הנה כמה נתונים מדאיגים:

  • 60% מזיהום האוויר בישראל מקורו בתחבורה
  • 45% מכלל זיהום האוויר בישראל, מקורו במכוניות הפרטיות המונעות בבנזין
  • עלות זיהום האוויר מכלי רכב פרטיים בישראל הינה כ-50 מיליארד שקל בשנה
  • באזור גוש דן לבדו מתים בכל שנה 600 בני אדם מזיהום אוויר

לא נעים. החדשות הרעות הן שקצב גידול האוכלוסיה המהיר והעלייה המתמדת ברמת המינוע (מספר כלי הרכב לכל 1000 איש), צופות לנו עתיד שחור ומפוייח הרבה יותר.
החדשות הטובות, כאמור, הן חוק בדיקת זיהום האוויר. עפ"י החוק החדש, מחוייב כל רכב בנזין ממודל 1995 ומעלה לבצע בדיקת פליטת גזים. במהלך בדיקה כזו, המבוצעת בעמדות מיוחדות הניצבות במוסכים, מחדירים צינור מיוחד לאגזוז, כשהאוטו בהילוך סרק ומודדים את האחוז היחסי של גז הפחמן החד חמצני מסך כל הגזים הנפלטים ממנו.

עם תחילת ביצוע הבדיקות עמד אחוז הרכבים הנכשלים על 33%, ובעליהם נשלחו לבצע תיקונים וטיפולים שונים, עד להצלחת הבדיקה. מכוני הרישוי לא הכחישו את הבעייתיות, אבל הפנו אצבע מאשימה כלפי המוסכים וטענו שמרביתם לא התכוננו כראוי לקראת הבדיקות, הן מבחינת הידע התאורטי והן מבחינת הציוד הטכני הנדרש. 
כיום עומד אחוז הנכשלים על 13% בלבד, ומשרד התחבורה אף הכריז שיכין דף הנחיות למוסכים, שיחולק לנהגים שנכשלו בבדיקה, כדי לספק לבעלי המוסכים מידע מדויק על הליקויים.

אם אתם נמנים על קהל היעד של הבדיקה, נשמח לספק לכם את כל המידע הנחוץ לכם. אנחנו ממליצים לא להתמהמה ולבצע את הבדיקה בהקדם האפשרי, כדי להישאר בצד הנכון של החוק ולתרום למאבק על סביבת המחייה שלנו. ואם שני אלה לא מספיקים, כדאי לדעת גם שבימים אלה מגבש גדעון עזרא, השר להגנת הסביבה, תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר, שאחד מעיקריה הינו החמרה נוספת בבדיקות בטסט השנתי.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין