פוליש או ווקס? מה ההבדל, ומה ישמור טוב יותר על המכונית שלכם


שטיפה טובה – ידנית או במכונה – תהפוך את הרכב לנקי, אבל כדי שהוא יבריק ממש, צריך להשקיע בו מעט יותר, ולפנק אותו ב'פוליש ווקס'. למעשה, מדובר בשני טיפולים שונים – פוליש ו-ווקס, ובשורות הבאות נתייחס להבדלים ביניהם.

ווקס – שכבת הגנה נוספת על הצבע המקורי

ווקס, או בעברית שעווה, מגיע בצורת נוזל או בצורת משחה. במקור, מדובר היה בשעווה טבעית (דונג דבורים), אך כיום משווק בעיקר ווקס סינתטי.

הווקס נועד להוסיף שכבת הגנה על גבי הצבע המקורי של המכונית, ובאותה עת גם ברק אופייני. שכבת הווקס מגינה מפני פגעי הטבע והזיהום: הווקס מסנן  את הקרניים האולטרה-סגולות ומונע את דהיית הצבע הזמן ומסייע במניעת חמצון על ידי יצירת מכשול פיזי בין המתכת של המכונית ובין המלחים, השמנים והחומרים המזהמים האחרים אליהם נחשפת המכונית.

פוליש – ליטוש של שכבת הצבע המקורית

פוליש הוא נוזל המיושם על משטחים צבועים כדי למנוע שריטות ולכלוך. נוזל הפוליש מכיל חומר כימי חזק המסיר שכבה דקיקה של הצבע, וכן ממזער שריטות.

נוזל הפוליש מכיל גם מעט שעווה, כדי לעזור בהשגת המראה המבריק. ניתן ליישם את הפוליש באמצעות ליטוש או באמצעות מטלית רכה. רוב היצרנים משווקים נוזל פוליש בעוצמות שונות, בהתאם לאופי הפגמים ולחומרתם.

מה ההבדל בין ווקס לפוליש?

שתי השיטות נועדו להשיג מראה מבריק ונקי, אך הן פועלות בדרכים שונות: הווקס מוסיף שכבת הגנה, בעוד הפוליש מסיר שכבה ומקטין את ההגנה החיצונית על הצבע. לכן, לרוב משלימים את הפוליש בטיפול בווקס, כדי להגן מחדש על שכבת הצבע – לאחר ששוייפה והפכה דקה יותר.

את שאריות הווקס יש להסיר לפני הטיפול הבא בפוליש או בווקס; במקרה של פוליש – אין צורך להסיר דבר. בנוסף, ווקס הוא 'אחיד' לכל צבעי המכוניות, בעוד שנוזל פוליש נמכר לעתים בנוסחאות שונות לצבעים שונים.

במה לבחור – פוליש או ווקס?

החלטה זו תלויה בעיקר המכונית עצמה וברצונו של הבעלים. גם מכוניות חדשות זקוקות לטיפול ווקס קבוע, בעיקר במדינה חמה ושטופת שמש כישראל. חשיפה לרוחות הים (עשירות במלחים ופוגעות בצבע ובמתכת), או חשיפה לקרינה הרבה באזורים המדבריים היא בהחלט סיכון המגביר את הצורך בפוליש.

שגרת טיפולי ווקס למכונית חדשה, אחת לכמה חודשים, יכולה בהחלט לדחות את הצורך בפוליש למשך שנים רבות.
במכוניות שאינן חדשות – הטיפול בפוליש ווקס ישיג את התוצאות הטובות ביותר. אך כאשר מעוניינים רק לשמור על הצבע הקיים – ווקס בלבד יספיק.

מנגד, שימוש בפוליש בלבד ללא ווקס אינו מומלץ, מכיוון שהוא מקטין את השכבה המגינה על הצבע ועל המתכת.
במקרים קיצוניים, צביעה מחדש של המכונית עשויה להיות האפשרות המועדפת על פני פוליש ווקס. אמנם מדובר בהליך יקר יותר, אך התוצאה תהיה מרשימה בהחלט.

עם זאת, כאשר רק חלק מסוים במכונית נצבע מחדש – כמו למשל אחרי תאונה – פוליש ווקס יסייע למזג את המקטע הצבוע עם שאר המכונית.

להתייעצות בנוגע לפוליש או ווקס או לתאום תור >>

 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין