שני מסלולי סתיו לטיול עם המשפחה


עכשיו כשהקיץ מאחורינו ומזג האוויר נעים – אין דבר טוב יותר מלצאת יחד לטיול משפחתי בשבילי הארץ. הטבע בתקופה הזו מלא שינויים ותנועה: הציפורים נודדות, השלכת מתחילה, הפריחה הסתווית – וכל אלה נמצאים לא רחוק, ומחכים לנו. אז לפני שמאוחר, הנה שתי הצעות למסלולים סתוויים לכל המשפחה:

אגמון החולה – ציפורים נודדות ונופי מים

אגמון החולה הוא אגם מלאכותי של כ-1,100 דונם, המשתרע על חלקים משטחו של אגם החולה שיובש בשנות ה-50. סביב האגם שדות חקלאיים, בריכות דגים, תעלות מים, חורשות ועשרות אלפי ציפורים. האגמון הוא שטח פיתוח תיירותי, השומר על איזון עדין בין חקלאות, תיירות ואקולוגיה.

בעונת הסתיו והחורף מבקרים את אגמון החולה אלפי עגורים, שקנאים, ברווזים, דורסים ושאר עופות נודדים מאירופה ומאסיה. כל פינה על שפת האגם מגלה נוף מעט שונה,  ציפורים רבות והרבה שקט. ניתן לשכור אופניים ולרכוב בשבילי האגמון, לשכור רכב חשמלי לסיור קל או לעלות על עגלת מסתור, הרתומה לטרקטור, ונוסעת ממש בלב להקות העגורים.

בצריפי התצפית נמצאים מדריכי צפרות מנוסים שישמחו להעשיר אתכם בידע.

איך מגיעים?

מכביש ראש פינה-קריית שמונה (90) פונים מזרחה בצומת המנפטה (צומת המנפטה נמצאת מצפון לפניה אל שמורת החולה, ובערך קילומטר מדרום לצומת כח), בכביש ההופך בהמשך לדרך עפר סלולה המובילה אל הכניסה לאגמון. את הרכב משאירים ליד שער הכניסה, ונכנסים ברגל לאגמון.

יער להב – פריחת החלמוניות

ביער להב, הסמוך לישוב להבים שבדרום הארץ, ניתן למצוא בעונת הסתיו תפרחות יפהפיות של פרחי החלמונית. האיזור מסומן בשבילים אדומים, שכאשר פוסעים בהם ומסתכלים סביב – מגלים מקבצים צהבהבים של פריחת חלמוניות. צבען החלמוני בולט על רקע צבעי המדבר. בשיא העונה הגיא הקטן מנוקד כולו בתפרחות צהובות.
חשוב ללכת רק על השבילים כדי לא לרמוס חלילה את הפרח המוגן. זהו מסלול מקסים ונוח שאורכו כקילומטר, המתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים.

מומלץ לעקוב אחר מוקדי המידע של הפריחה.

איך מגיעים?

הגעה מהמרכז: נוסעים דרומה על כביש מס' 40 לכיוון באר שבע. בצומת להבים פונים מזרחה (שמאלה) בכביש מס' 31 לכיוון להבים וערד. חולפים על פני הכניסה הראשית ללהבים וגם על פני הכניסה המזרחית. כעבור קצת יותר מקילומטר, למרגלות גבעה שעליה בריכת מים מבטון, פונים ימינה אל מגרש חניה מוסדר מטעם הקק"ל.
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין