מה עדיף – חלקי חילוף מקוריים או תחליפיים?


לאחרונה נפתח לתחרות שוק החלפים לרכב. מדובר באישור שהעניק משרד התחבורה ליבואנים שאינם יבואני רכב, לייבא חלקי מרכב שאינם מקוריים.

למרות שכאשר מדובר על פתיחת שוק לתחרות, אנו הצרכנים מצפים כי המהלך יפעל לטובתנו, במקרה זה הצרכן לא ירוויח ואף עלול לצאת נפסד. במוסכים בעלי הסדר עם חברות הביטוח לא אחת מסרבים להתקין את החלפים המקוריים והבטוחים, ובמקומם מתקינים את החלפים הזולים יותר, עליהם מסכימות חברות הביטוח לשלם. לא תמיד עברו החלפים הללו בדיקה על ידי מכון התקנים, ובמקרים רבים מדובר בחלקים שאינם מתאימים לרכב. (לכתבה המלאה "חילוף מסוכן" בידיעות אחרונות).

חוזר מטעם משרד התחבורה שנשלח לכל המוסכים מציין כי במקרה ששמאי הביטוח מבקשים להתקין חלקי חילוף שאינם מתאימים או תקינים, יש לסרב להתקינם. 

מה זה אומר – "חלפים לא מקוריים"?
חלפים לא מקוריים לרכב הינם חלקי מתכת או פלסטיק שאמורים לשמש להחלפת חלקי רכב שניזוקו, כגון מכסה מנוע, כנפיים וטמבון. החלפים מיוצרים על ידי יצרניות חלפים, שאינן יצרניות רכב, ואמורים להיות זולים מחלפים מקוריים.

אילו חלפים ויצרנים מאושרים לייבוא?
שתי הדרישות בהן יצרן צריך לעמוד הינן מנגנון פיקוח פנימי ומכירות לשוק האמריקאי. למעשה, לא תתקיים בקרה חיצונית ובלתי תלויה על איכות החלפים.
רק במקרים בהם יתקבלו תלונות מלקוחות על חלקים שאינם איכותיים תתקיים בדיקה, אשר עלותה תוטל על הלקוח.

מי מרוויח ומי מפסיד משימוש בחלפים שאינם מקוריים?
המרוויחים העיקריים מהרפורמה הן חברות הביטוח וחברות הליסינג; בהיותן אלה הנושאות בעלויות התיקונים של חלק גדול מכלי הרכב בישראל, הן נהנות מהוזלה משמעותית בהוצאותיהן.

ומי מפסיד? בעלי הרכבים הפרטיים. הללו לא נהנים במידה משמעותית מההוזלה, אך עלולים להיפגע מחלפים שאינם תואמים ופחות בטיחותיים, אשר יפגעו גם בערך הרכב.

המלצתנו: התעקשו תמיד על חלפים מקוריים.

עוד על חלפים מקוריים ופחות מקוריים בכתבה בנושא ששודרה בערוץ 2


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין