עוברים את הטסט בשלום


כך תחסכו לעצמכם ביקורים מיותרים במכון הרישוי.

אחת לשנה אנו נדרשים להעביר את הרכב "טסט", ובשמו הרשמי – "מבחן שנתי". הטסט הוא למעשה בדיקה שמטרתה לאשר כי הרכב תקין מבחינה בטיחותית וסביבתית ויכול להמשיך לנוע בכבישים מבלי לסכן את הנוסעים בו ואת שאר כלי הרכב בכביש. הביקור במכון הרישוי לצורך ביצוע טסט לרכב יכול להיות קצר ופשוט, אך הוא גם עשוי להיות חוויה מלאת מתח ומתסכלת, בעיקר אם בסופו הרכב לא עבר טסט וכעת עליכם לגשת למוסך וגם לחזור על הבדיקה.
לכן, רצוי לוודא עד כמה שניתן כי הרכב כשיר לעבור טסט.

מה בודקים בטסט? בטסט מתבצעות בדיקות של מערכות התאורה, האיתות, הבלמים, ההגה והצירים, הצמיגים, תחתית הרכב, מערכת הפליטה וכיוון הגלגלים.

לחלק מהמערכות תוכלו לבצע בדיקה באופן עצמאי:

תאורה  – התניעו את הרכב והדליקו את כל האורות, הן במצב "אורות דרך" והן במצב "אור גבוה". בדקו שכל הפנסים מכל צידי הרכב עובדים ושאין נורות שרופות. בדקו את פנסי האיתות. בדקו גם את אורות הבלימה ואור הנסיעה לאחור (אור רוורס), לצורך בדיקה זו תזדקקו לעזרה מאדם נוסף שילחץ וישחרר את דוושת הבלם (או יעמוד מאחורי הרכב וידווח לכם). יש לבצע את הבדיקה פעמיים – כאשר אורות הרכב דולקים וכאשר הם כבויים. בדיקה זו אינה יכולה לאתר בעיה בכיוון האורות, שמתבצעת רק בעזרת ציוד מקצועי.

צמיגים –  ודאו כי כל הצמיגים תקינים ואינם סדוקים או שחוקים מידי.

בלמים – אם הרגשתם בעיה בעת הבלימה או אם ישנם סימני שמן באזור הגלגלים במקום החניה, כדאי לבדוק את מערכת הבלימה במוסך. מאחר ומדובר בבעיה בטיחותית, רצוי שלא להמתין עד הטסט אלא לבדוק את הנושא בהקדם.

היגוי – אם אתם מרגישים חופש רב מידי בהגה או נקישות בעת סיבוב חזק של ההגה, יתכן שיש בעיה בתיבת ההגה או בציריות.

מערכת הפליטה – רעשי מנוע מוגברים או ריח גז עשויים להעיד על תקלה במערכת הפליטה. לאחרונה הוחמרו תקנות זיהום אוויר מכלי רכב, ובמסגרת התקנות החדשות נדרשה הפחתת תכולת הגופרית בסולר ובבנזין וכן נדרשה הפחתה של עשרות אחוזים בפליטת חלקיקים מכלי הרכב. התקנות החדשות, המכונות "יורו 4" נכנסו לתקפן החל מחודש ינואר 2006. ברכבים שיוצרו משנה זו ואילך ישנן מערכות המיועדות לעמוד בדרישות אלה, אך ברכבים ותיקים יותר לעיתים מתעוררות בעיות ורצוי לאתר ולפתור אותן לפני הטסט. רכב שלא יעמוד בתקנות זיהום האוויר לא יוכל לעבור את הטסט גם אם הוא תקין מכל בחינה אחרת ואינו מהווה סכנה בטיחותית.

אם זיהיתם בעיה, או תקלה אפשרית, אל תחכו לטסט ולא מומלץ לסמוך כי במכון הרישוי "לא יעלו" על כך. מרבית הבדיקות היום נערכות באמצעות מיכשור ממוחשב, ואין לבוחן דרך "להעלים" ממצאים בעייתיים. תקנו את הבעיה מבעוד מועד למען בטיחותכם ובטיחות הנוסעים אתכם ברכב.

ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את הטסט בקלות רבה יותר:

  • בדקו את לוחית הרישוי וודאו כי כל המספרים ברורים ובולטים. ודאו כי המגבים אינם סדוקים או יבשים. בדקו כי ברכב יש אפוד זוהר, משולש אזהרה, מגבה (ג'ק), צמיג רזרבי ופח אשפה. במידה ואין מומלץ לרכוש אותם מראש בחנויות לאביזרי רכב, אחרת אתם עלולים לשלם מחיר יקר יותר בחנות האביזרים של מכון הרישוי.
  • לא לשכוח לשלם את אגרת הרישוי לפני הטסט. למכון הרישוי יש להגיע עם טופס משולם (במכוני הרישוי הגדולים יש אשנב דואר בו ניתן לשלם את האגרה, אבל לא פעם יש במקום תור).
  • עוד פריטים שתזדקקו להם כדי לקבל את הטופס חתום ואת מדבקת הרישוי הם תעודת ביטוח חובה בתוקף, תעודת זהות של בעל הרכב, ואם אינכם בעלי הרכב הרשומים בטופס הרישוי יש לצרף גם יפוי כוח בכתב מאת בעל הרכב.
  • עלות טסט במכון רישוי היא 86 ₪ כולל מע"מ (נכון להיום). עלות מבחן חוזר במידה ונכשלתם בראשון היא 24 ₪. מכונים רבים אינם מוכנים לקבל כרטיסי אשראי עבור סכומים הנמוכים מ 100 ₪, לכן ודאו כי יש ברשותכם כסף מזומן או צ'ק.

באפשרותכם להזמין שירות העברת טסט באוטוויק. לפרטים>>

בהצלחה!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין