הבת החסכונית במשפחת יונדאי: i40 היברידית


אם בעבר החלוקה לקטגוריות בתחום הרכב התייחסה לגודל המכונית – מגודל 'מיני' ועד ל'סלון', או לשימוש בה – מכונית משפחה או מכונית מנהלים, הרי שבשנים האחרונות נוספה קטגוריה חדשה – זו של סוג האנרגיה בה מופעלת המכונית.

180

לצדן של מכוניות הבנזין הוותיקות נוספו בשנים האחרונות – תחילה על דפי המגזינים ובתערוכות הרכב בחו"ל, ובהמשך גם על כבישי הארץ, מכוניות היברידיות. הכינוי 'היברידי' – בעברית 'בן כלאיים', ניתן לרכב שמתאפיין בשתי מערכות לאספקת אנרגיה: זו המוכרת של מנוע הבנזין וזו של מצבר חשמלי.

המכונית ההיברידית מונעת על ידי החשמל הנאגר בה בסוללה, ומצד שני – מנצלת את תנועת המכונית כדי לטעון את הסוללה, ממש כמו ב'דינמו' של האופנוע הזכור לחלק מאיתנו משנות הילדות. כך מנצלת המכונית בצורה מיטבית את האנרגיה המיוצרת על ידה.

יונדאי חשפה את 'הנהיגה הכחולה של יונדאי' בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בשנת 2008, ועשתה שימוש בסוללת הליתיום-פולימר – טכנולוגיה הדומה לזו של סוללת המכשיר הסלולרי. כבר ב-2011 הגיעה יונדאי i40 ההיברידית לדירוג 5 המכוניות בגמר תחרות 'המכונית הירוקה של השנה'. צריכת הדלק של המכונית – בעלת מנוע 2.4 ליטר (!) היא צנועה ביותר: רק 5.9 ליטרים ל-100 קילומטר בדרך מהירה, ו-6.4 ליטרים בדרך עירונית.

המכירות הגוברות של מכוניות היברידיות בשוק האמריקאי הביאו לכך שאחת מכל חמש מכוניות i
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין