כל מה שחשוב לדעת על תא המטען


כשמדברים על מכונית ועל נפח, המחשבה מגיעה מיד אל נפח המנוע. אבל הרחק הרחק מאחור, במקום הכי רחוק מהמנוע, נמצא תא המטען – והנפח שלו הוא לא פחות חשוב. נכון, אין לו כוחות סוס, אין בו טכנולוגיה מדהימה, אין בו הרבה זוהר – אבל הוא בהחלט יכול להפוך את החיים לקלים יותר, ותתפלאו: יש לא מעט אנשים שנפח תא המטען חשוב להם הרבה יותר מאשר נפח המנוע.

הנה כמה דברים מעניינים על תאי המטען במכוניות שלנו.

1. נפח תא המטען נמדד בליטרים. לרוב מצויינים שני מספרים: נפח מינימלי (כלומר, בתא המטען 'נטו'), ונפח מירבי – בדגמים בהם ניתן לקפל את המושבים האחוריים.

2. לפני כמה עשרות שנים, מכוניות רבות יוצרו עם המנוע מאחור – ועם תא המטען מלפנים (כך, למשל, ב'חיפושית' ההיסטורית).. כיום, רובן המכריע של המכוניות מיוצרות עם המנוע מלפנים – ועם תא המטען מאחור.  

3. תא המטען הוא אחד מהגורמים הנפוצים לבזבוז דלק – ואחד המקומות הראשונים בהם ניתן לחסוך: הוצאת הציוד המיותר שנמצא בתא המטען תפחית את צריכת הדלק באופן מיידי. מומלץ!

4. בישראל המשפחות גדולות יותר מאשר באירופה ובארצות הברית, ולכן עיקר חשיבותו של תא המטען במכונית המשפחתית הוא ביכולת שלו להתאים לעגלת התינוק או התינוקות. 

5. אם אתם משפחה ישראלית טיפוסית, סביר להניח שתא המטען ישמש אתכם לשלושה שימושים מרכזיים: עגלות ילדים – כמעט מדי יום, קניית המזון השבועית, ומדי פעם – מזוודות ותיקים, בנסיעה לחופשה בארץ או בחו"ל.

6. שוקלים לקנות מכונית, חדשה או משומשת? נפח התא נמדד בליטרים, אבל זהו נתון שקשה לדעת ממנו האם עגלת התאומים שלכם נכנסת לתא המטען או האם תצליחו למקם בו את המזוודה שלכם, כשאתם מאחרים לשדה התעופה באמצע הלילה. לכן,  חשוב לא להסתפק במדידות 'על יבש' שאינן מדויקות, אלא לבדוק 'על רטוב'. בואו עם העגלה או עם המזוודה לאולם התצוגה ופשוט נסו אותה במקום.

7. עם התרחבות תרבות הנופש והספורט, עולה החשיבות של תא המטען: הוא אמור להכיל את ציוד הקמפינג או את ציוד הרכיבה. כיום ניתן גם לרכוש בארץ מגוון רחב יחסית של מנשאים חיצוניים – לאופניים, לציוד גלישה ולסוגי ספורט נוספים.

8. בין הדגמים החדשים של יונדאי, תא המטען הצנוע ביותר שייך ל-i10 הקטנה – רק 225 ליטר במצב הרגיל, שהופכים ללא פחות מ-925 ליטר אם מקפלים את המושב האחורי – יותר מפי ארבעה!

9. תא המטען הגדול ביותר שייך ליונדאי i30cw, והוא מכיל לא פחות מ-1642 ליטרים כאשר כסאות המושב האחורי מקופלים. במצבו הרגיל הוא יכול לארח 528 ליטר – מעט פחות מאשר 591 הליטרים של ה-i35, ומעט יותר מ-505 הליטרים של ה-i40.

10. אם ננסה לתרגם את המספרים הללו לשפת היומיום, הרי שב-i10 במצב המינימלי תוכלו להעמיס נפח השווה ל-12 שישיות מים מינרליים (ותישארו עם עודף מקום קטן), וביונדאי i30cw תוכלו לארח מעל 90 שישיות שכאלה.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין