"I –blue"– המכונית ה'ירוקה' של יונדאי


חברת יונדאי הצטרפה למלחמה בהתחממות כדור הארץ כבר בשנה שעברה כשהשיקה את סדרת i-blue . כיצד תורמת הסדרה החדשה להפחתת השימוש במשאבים טבעיים והאם ה i-blue תממש את ההבטחה לשמים כחולים יותר?

בחודש יולי האחרון הציגה חברת יונדאי העולמית את הדגם הראשון בסדרת ה i-blue :

ה- i30 הידידותית לסביבה. הדגם החדש מתהדר במנוע דיזל CRDi, בעל 90 כוח סוס, בנפח 1.6 ליטר הפולט פחות מ-120 ק"ג/מ CO2. טכנולוגיית המנוע אינה מאלצת לנקוט באמצעים הגורעים מיכולתו הכללית של הרכב. תמצאו כאן צמיגים דקיקים מופחתי חתך, מערכות מיוחדות דוגמת 'עצור-וסע', פגושים אווירודינמיים להפחתת הגרר או מתלים מונמכים.

איך זה עובד?

הטכנולוגיה החדישה מבוססת על הפחתת הגרר האוירודינמי והפסדי חיכוך מסוגים שונים יחד עם שיפור יעילות מערכת העברת הכוח. בצד האוירודינמי, למשל, מטופלת רצפת הרכב להחלקת זרימת האוויר תחתיו, בתי הגלגלים עוברים אופטימיזציה אוירודינמית, כונס האוויר הקדמי עובר שינוי וכך גם הספוילר האחורי.

מנוע חסכוני ונקי = פליטה מופחתת של מזהמים

השינויים המהותיים במנוע הם במעבר לשמן בעל מקדם חיכוך נמוך במיוחד ובמערכת קירור שונה; תכנת הניהול של המנוע עוברת טיפול לשינוי מפות ההזרקה והתזמון, הפחתת סיבובים לדקה, סרק ועוד. במקום תיבות חמישה הילוכים מותקנות תיבות שישה הילוכים, כאשר שלושת הילוכים העליונים ארוכים במיוחד להפחתת הסל"ד בשיוט. הנהג זוכה לנורת החלפת הילוכים, לסימון נקודות החלפה אופטימליות. המיתלים מונמכים ב-15 עד 20 מ"מ להקטנת החתך האוירודינמי, ומותקנים צמיגי מישלין מיוחדים בעלי התנגדות נמוכה מאד לגלגול, הפועלים בלחץ אויר גבוה יותר.

העתיד של דגמי יונדאי

ביונדאי צופים כי בעתיד הלא רחוק תיושם טכנולוגיית ה-'i Blue' בכל דגמי יונדאי תוך שמירה על הביצועים הגבוהים. גם בדגמים הרגילים, נחשבים רכבי יונדאי, לחסכוניים ונקיים ביחס למתחרות.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין