מצבר ליונדאי


בתוך שגרת היומיום, רובנו לא נותנים את הדעת על החלפים ברכבנו – וטוב שכך. עבור רובנו, התחזוקה השוטפת הרגילה של הרכב כוללת מילוי דלק, ניקוי הרכב ומילוי אוויר בצמיגים. אבל מבין חלפי היונדאי או המיצובישי שלנו, יש אחד שבכל זאת אחד אנחנו זוכים מדי פעם לתזכורת ממנו – מצבר ליונדאי. והתזכורת בדרך כלל מגיעה בזמן הכי לא מתאים – אנחנו ממהרים לצאת מהבית או מהעבודה והרכב לא מניע. כמובן שבמקרים כאלה יש מי ש"זוכה" לקבל את ההתרעה הזו ביום גשום (או לוהט) במיוחד, וכדי להשלים את הדרמה – עם ילד דומע שמחכה שיבואו לאסוף אותו כבר.

נכון, שלעיתים קרובות הסיבה נעוצה בכך ששכחנו את האורות דולקים – אורות הדרך או אפילו האור בתוך תא הנוסעים – אבל השאלה היא האם אחרי שנניע את הרכב, בדרך כלל בעזרת כבלים ורכב נוסף (עם אנשים טובים), האם נצטרך להחליף את המצבר הקיים.

בשורות הבאות כמה נתונים חשובים שכדאי לדעת על מצבר ליונדאי שלכם:

·  מצבר ליונדאי, ובעצם לכל רכב, הוא אחד הרכיבים החיוניים במכונית.  מטרת מצבר ליונדאי הוא לשמש כמקור האנרגיה החשמלית למכונית ולכן כמובן שהוא מחויב על מנת להניע את הרכב ולאפשר לו לנסוע.

·  מצבר ליונדאי מורכב משישה תאים. בתאים אלה ישנם לוחות מתכת הטבולים בחומצה גופרתית מהולה במים מזוקקים (אלקטרוליט). שני קטבי המצבר, העשויים עופרת, מסומנים במינוס ופלוס (-+) על הקוטב החיובי יהיה כיסוי בידוד (תזהו אותו באמצעות הצבע האדום), מאחר שהקוטב השלילי של המצבר מחובר לשלדת הרכב ומטרת הבידוד היא מניעת קצר.

·  יחידת המידה המקובלת במצברים היא אמפר לשעה. היא מציינת את קיבולת החשמל של המצבר, כלומר,את האנרגיה הצבורה בתוכו. מצבר ליונדאי (מהדגמים הקטנים) יהיה בקיבולת של 45-55 אמפר/שעה, ואילו מצבר ליונדאי (מהדגמים הגדולים ומרכבי שטח) הוא בקיבולת של 72-90 אמפר/שעה.

איך שומרים על מצבר ליונדאי – ואיך שומרים על עצמכם מפני "מצבר מת"?

אורך החיים הממוצע של מצבר לרכב הוא 3-4 שנים, אולם ניתן להאריך את ימיו באמצעות תחזוקה פשוטה:

1.   שומרים על המפלס הנכון – במצברים רגילים ישנם פקקי פלסטיק בחלק העליון, אותם יש לפתוח אחת לכמה שבועות ולבדוק את מפלס האלקטרוליט במצבר. מפלס הנוזל חייב לכסות את הלוחות שבמצבר – אך לא מעבר לכך (גובה המפלס צריך להגיע כשניים-שלושה ס"מ מהפקק). במצברים שבהם אין פקקים  תהיה לרוב חלונית אינדיקציה המשנה את צבעה אם המצבר מתחיל להיחלש. בכל מקרה, אם חסר נוזל, הוסיפו מים מזוקקים למצבר, אך לא מי-ברז!

2.  שומרים על קוטב נקי –  חשוב לבדוק שקוטבי המצבר אינם מכוסים בקורוזיה (מעין אבקה לבנה-כחלחלה) ובמידה והיא מופיעה, מומלץ לפרק את הקוטב ולשפוך עליו מעט מי-ברז פושרים.

3.  מקדימים החלפה למשבר – אם המצבר מתקרב לסוף חייו (שלוש שנים ומעלה), מומלץ לבדוק את כשירותו במרכז השירות. אם המצבר כבר חלש – מומלץ להקדים ולהחליף אותו כדי להימנע ממצב שבו הוא הוא יפסיק לעבוד ויותיר אתכם תקועים.

בבחירת מצבר ליונדאי שלכם, אנחנו דואגים כמובן שהוא יתאים בדיוק לרכב שלכם מבחינת הקיבולת (באמפר/שעה), המידות החיצוניות, כושר ההתנעה (באמפר) ומיקום הקטבים.

פינוי מצבר ליונדאי

מצברים עשויים לא מעט מרכיבים רעילים המסוכים לאדם ולחי. לכן, פינוי המצברים המשומשים אנחנו עושים באמצעות העברתם לחברות המצברים, אשר ממחזרות אותם.

מתלבטים אם צריך להחליף את המצבר? צרו קשר


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין