האנשים של אוטוויק: דודו בנימין – מנהל מחלקת דיאגנוסטיקה ואבחון הרכב


במדור זה נארח את האנשים שמאחורי השם 'אוטוויק' – במחלקות השונות ובתפקידים השונים. הפעם האורח שלנו הוא דודו בנימין, מנהל מחלקת הדיאגנוסטיקה ואבחון הרכב.

בכמה מילים – מה עושים במחלקת הדיאגנוסטיקה של אוטוויק?

חלק גדול מהלקוחות שמגיעים למוסך מגיעים עם תלונה על תקלה – והתפקיד של מחלקת הדיאגנוסטיקה הוא ליצור דיאגנוזה, כלומר לאבחן מהי התקלה: מה הסיבה לרעש המוזר, למה הרכב לא סוחב כמו פעם…   

באילו תקלות מטפלת המחלקה?

המשימה המרכזית שלנו היא לא לתקן את התקלות, אלא לזהות אותן. בתור 'חדר המיון' של אוטוויק, אנחנו מבצעים אבחון תקלות ברכב מכל הסוגים, אבל גם מתקנים תקלות קטנות שאנחנו מגלים.   

מה מיוחד במחלקת הדיאגנוסטיקה?

המיוחד במחלקה שלנו הוא שיש בעבודה שלנו חלק 'בלשי' מאוד גדול, שקשור באבחון נכון של התקלות ברכב. אני כבר עשרים שנה במקצוע, ועדיין לא יודע מול איזו תעלומה אני אמצא את עצמי מחר בבוקר. 
וזה מה שמיוחד במחלקה הזו: אנחנו לא מקבלים משימות מוגדרות, אלא מקבלים כתב חידה. מבחינתי זה אתגר אישי שמתחדש בכל יום.  

כמה אנשים במחלקה?

אנחנו ארבעה אנשים במחלקה: דודו – מנהל המחלקה, ולצידו – עבד, חוסיין ושמואל.   

איזו מחלקה באוטוויק הכי "צמודה" אליכם?

המחלקה שאיתה הקשר הוא ממש 'אונליין' היא מחלקת המכונאות. לאחר שאנחנו מאבחנים את התקלה ברכב – ברוב המקרים מתברר שהתחנה הבאה לטיפול בה היא מחלקת המכונאות. התוצאה היא קשר מקצועי ואישי הדוק, ורמת תיאום גבוהה בין המחלקות בכלל, ובאופן מיוחד ביני לבין יעקב – מנהל מחלקת המכונאות.  

מה אתה אוהב בעבודה? 

את המגע האישי עם הלקוחות, שחוזרים בכל פעם ושמחים לראות פנים מוכרות, את הסיפוק המקצועי מאבחון תקלה ברכב שהיה קשה לגלות מהי, ובכלל – את הדינמיות והצורך להיות תמיד מעודכן בחידושים האחרונים של היצרן, ובתקלות הכי מוזרות שיכולות לקרות. 

ואם הזכרת תקלות מוזרות… יש לך אחת לדוגמה? 

בכל יום נתקלים בתקלות מפתיעות, ולא פעם גם בתקלות מצחיקות. לפני מספר שבועות היה מקרה מסתורי במיוחד: לקוח שהתלונן שכפתורי קיפול המראות אינם עובדים, וכי הוא אינו מצליח להפעיל את בקרת השיוט (מעין 'נהג אוטומטי') מהלחצנים שנמצאים בהגה. 

אחרי בירור מעמיק שכלל בדיקת 'מפת החשמל' של היצרן, הסתבר שברכב הזה אין בכלל מראות מתקפלות, וגם לא בקרת שיוט. 

ההסבר לתעלומה: כנראה שהרכב עבר תאונה, ותוקן באופן חובבני. ההגה המקורי הוחלף בהגה של מודל מתקדם יותר של הרכב, ואחד הכפתורים בלוח המחוונים הוחלף בכפתור 'קיפול מראות', אך שתי פונקציות אלה פשוט לא היו ברכב.  

ולפני סיום – כמה מילים על עצמך?

הגעתי לאוטוויק באפריל 99', יום אחרי השחרור מצה"ל. חשבתי לעבוד חצי שנה, לקבל את "המענק" שהובטח אז למי שיעבוד ב"עבודה מועדפת" – ולהמשיך הלאה. עברו 14 שנה, ואני עדיין כאן. התחלתי לעבוד בתור עובד פשוט, ובחודשים הראשונים הייתי עוזר לאלון, שקלט אותי בעבודה. עם הזמן התמקצעתי, צברתי ניסיון מקצועי ובהמשך גם ניסיון ניהולי, עברתי הרבה השתלמויות וקורסים, עד שהגעתי לתפקיד שלי היום.  

במהלך השנים האלה גם התחתנתי, נולדו לי שני ילדים – הבכור בן 10 וחצי, אחותו בת 8 וחצי – וממש עכשיו יש להם עוד אחות בדרך.
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין