הטיפ שלנו: כך תשמרו על מערכת הדלק


מה שזול יעלה לך בסוף ביוקר. חלקי החילוף המזויפים הם תעשייה משגשגת לזייפנים, פיתוי לרגע לבעלי הרכב – שעלול להסתיים בהרבה צער (וכסף…). "מה כבר יכול להיות ההבדל בין מסנן דלק מקורי למסנן דלק מזויף?" יסבירו בפשטות. ובכן – יש הבדל.

מזויפים עולים יותר

ההסבר פשוט: מה שזול יעלה לך בסוף ביוקר. חלקי החילוף המזויפים הם תעשייה משגשגת לזייפנים, פיתוי לרגע לבעלי הרכב – שעלול להסתיים בהרבה צער (וכסף…).
"מה כבר יכול להיות ההבדל בין מסנן דלק מקורי למסנן דלק מזויף?" יסבירו בפשטות. ובכן – יש הבדל. והנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמחליפים את מסנן הדלק:

מה תפקידו של מסנן הדלק?

מסנן הדלק אחראי על העברת דלק נקי ככל האפשר אל המנוע. סינון הבנזין או הסולר חשוב במיוחד למניעת תקלות או כשלים במערכת הדלק (משאבת דלק, מזרקים וכו'). הסינון נעשה על ידי העברת הדלק במעין נייר בעל חורים זעירים, כך שרק נוזל הדלק יכול לעבור – וכל גרגר לכלוך נותר מחוץ למנוע. התוצאה: מסנן הדלק משפר גם את הבעירה (התהליך המתרחש בתוך 'ראש המנוע') ומסייע להשגת פעולת מנוע חלקה. את מסנן הדלק יש להחליף בהתאם להוראות היצרן על מנת לשמור על פעילות תקינה ויעילה.

מה ההבדלים בין מסנן מזויף למסנן מקורי?

מבחנים שהשוו בין מסנני דלק מקוריים  למסנני דלק מזויפים הראו כי שטח הפנים של מסנן מקורי הוא גדול יותר משמעותית מזה של המסנן המזויף. בנוסף רמת הגימור וטיב משטח הסינון במסנני הדלק המזויפים אינם זהים למסנן המקורי וגורמים לירידה בשיעור הסינון. לפי מבחני הביצועים, מסנני דלק מזויפים עמדו רק בשליש מהלחץ שבו מסוגלים לעמוד מסנני דלק מקוריים.

מה התוצאה: הבעיות הצפויות למשתמשים במסנני דלק מזויפים

  • משאבת הדלק: בלאי מהיר ועמידות נמוכה לחומרים זרים.
  • וסת לחץ: לחץ לא סדיר גורם לתקלות.
  • מזרק: נחיר חסום יגרום לתקלות בהאצה ובהתנעה.
  • מנוע: תקלות ובלאי בצילנדרים.

המסקנה המתבקשת…

מסנן מקורי עולה יותר מהחיקוי, אך עלות תיקון הנזק – למשל, מזרק מקולקל – גדולה בהרבה מעלות הרכישה של מסנן דלק מקורי. זאת המתמטיקה של המקוריות.
מסנני הדלק המקוריים  מבוססים על טכנולוגית הסינון החדישה ביותר כדי למנוע חדירה של חלקיקי לכלוך ומזהמים אחרים למנוע. הם בעלי ציפוי איכותי מונע קורוזיה למניעת היווצרות חלודה כתוצאה מהצטברות מים במסנן. האיכות של מסנני הדלק המקוריים שומרת על מערכת הדלק ועל המנוע וחוסכת תקלות  אפשריות.
ובקיצור – חשוב לסנן את הדלק לפני כניסתו למנוע, וחשוב לא פחות לסנן את ההצעות ל'חסכון'.

נסיעה טובה מצוות אוטוויק


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין