הסלבס של המנוע: עשרה חלקים שכולם מכירים


ברכב 'ממוצע' יש אלפי חלקים, רובם בהחלט יכולים להישאר אנונימיים עבורכם. אבל יש כמה חלקים שכל נהג מכיר – והנה הם לפניכם, עם הסבר קצר על כל אחד מהם.

1. חגורת תזמון (רצועת טיימינג) – כמו מנצח על תזמורת, כך מתזמנת רצועת התזמון את הקצב של הבוכנות – לב לבו של המנוע. את הרצועה יש להחליף בהתאם להוראות היצרן: במרבית הדגמים – אחת ל-90,000 ק"מ, אולם ישנם דגמים בהםלא נדרשת החלפה של הרצועה כלל.  

2. מצת (פלאג) – חלק קטן אבל ממזר: תפקידו לשחרר ניצוץ קטן (חשמלי) שמצית את תערובת אדי הבנזין והאוויר הנמצאת בתוך הבוכנה. הפיצוץ שנוצר מניע את הבוכנה – תנועה שמועברת הלאה, אל הגלגלים, ומזיזה את המכונית קדימה (או אחורה).  

3. מסנן אוויר (פילטר אוויר) – הבוכנות הן חלק עדין, ולכן על האוויר שנכנס אליהן להיות נקי ככל הניתן מגרגרי אבק ומלכלוך אחר – וזה תפקידו של מסנן האוויר.  

4. דיסקיות בילום, רפידות בילום (ברקסים) – אלה ה'כריות' הנצמדות לגלגל בשעת הלחיצה על דוושת הבלם – ועוצרות אותו. חשוב לבדוק אותן מעת לעת ולהחליף אותן על פי הוראות היצרן, בטיפול השגרתי.  

5. מצערת פתח יניקת האוויר למנוע. האוויר מכיל כ-20% חמצן, המשמש לבעירת הדלק בבוכנות, ולהנעת המכונית.  

6. טבעת אטימה – טבעת הנמצאת בקרקעית מיכל השמן. הוא מוחלפת במסגרת טיפול שוטף ברכב. 

7. חגורה למשאבת הגה כוח – החגורה הזו אחראית למשאבת השמן המאפשר תנועה חלקה של "הגה כוח".  

8. מסנן שמן מנוע (פילטר שמן) – מסנן את המשקעים, האבק והלכלום משמן המנוע, ובכך מגביר את יעילות המנוע ומונע בזבוז.  

9. מאייד (קרבורטור) – חלק מיתולוגי שכבר אינו קיים במנועים חדשים (לרוב, מאז שנת —). המאייד היה אחראי ליצירת תערובת של אדי בנזין ואוויר, תערובת שהוצתה על ידי המצת (פלאג, ע"ע) בתוך הבוכנה. כיום תפקיד זה מבוצע על ידי מערכת הזרקת דלק מבוססת מחשב.   

10. שנאי (אלטרנטור) – מעין גנרטור; החלק האחראי על הפיכת אנרגיית התנועה של הרכב לאנרגיה חשמלית הטוענת את המצבר. כאשר האלטרנטור לא עובד – המצבר מתרוקן במהירות ומשבית בכך את כל המערכות החשמליות ברכב.
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין