טיפים לחניה בחניון


כשלמדתם נהיגה, למדתם את כל החוקים והשיטות לבצע חניה נכונה, ומאז בצעתם ודאי אלפי חניות. הפעם נסב את תשומת הלב לחניה בחניון. רובנו עושים את זה מבלי להשקיע מחשבה רבה, אבל לפעמים כדאי לזכור, שגם בחניה יומיומית כמו בחניון יש מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם:

עם הפנים ליציאה

תמיד כדאי להעדיף לחנות כשחזית הרכב פונה לכיוון היציאה. אם, למשל, יש שורות של מכוניות החונות אלה מול אלה, עדיף למצוא מרווח ממנו תוכלו לצאת חזיתית מהחנייה.
ובכל מקרה, יש להסתכל טוב מסביב כשיוצאים או נכנסים ברוורס.

שים לב: הולכי רגל לידך

בחניון, להולכי הרגל יש זכות קדימה תמידית. היזהרו במיוחד בנוכחות של ילדים קטנים. סעו לאט, כך שתצליחו להתמודד עם הולכי רגל או "הפתעות" לא צפויות בסביבת הרכב.

מדליקים אורות ואיתותים

גם אם הנסיעה בחניון איטית, השתמשו תמיד בעזרי האיתות. בחניונים חשוכים (תת-קרקעיים בעיקר) אל תשכחו לנסוע עם אורות דלוקים.

חוקי נימוס בסיסיים

גם כשאתם ממהרים, וודאו שלא התפרשתם על יותר ממקום חניה אחד. כמו כן, כשפותחים את דלת המכונית, יש לשים לב שלא "שפשפנו" את הרכב שלצידנו.
הימנעו מלחנות באזורים שאינם מתאימים לכך, גם בתחום החניון. בכל חניון ישנם איזורים שלא מחנים בהם, בין היתר כדי לא לחסום רכבים אחרים. וכמובן, יש לחנות בחניית נכים רק במקרה שיש לכם תו נכה.

ממעטים בעימותים

לקיחת מקום חניה של נהג אחר יכולה לגרור תגובות שליליות ואלימות, כמובן שכדאי להימנע מכך (זה לא נעים כשלוקחים לך את מקום החניה…). השתדלו להימנע מ”מחוות” שליליות, מתנועות ומאימרות שעלולות להביא לעימותים. במקרה שנהג אחר מעוניין בעימות, השתדלו להימנע מקשר עין והמשיכו בעניינכם בלי להכיר במעשיו. זו הדרך הטובה ביותר לא לתת לגיטימציה להתפתחות ריב לא רצוי.

נסיעה טובה!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין