מדריך – איך לבחור רכב משומש (כתבה א')


קניית רכב כרוכה בהוצאה משמעותית, גם כאשר מדובר בקניית רכב משומש. לכן, חשוב לדעת מה לבדוק וממה להיזהר. בסידרת כתבות ננסה להציג את המכשולים הנפוצים בדרך אל המכונית הטובה ביותר מיד שנייה.

בחלק הראשון, המתפרסם כאן, ריכזנו עבורכם מספר עצות חשובות שיסייעו לכם לבחור נכון ויימנעו מכם עגמת נפש ובזבוז כסף. בכתבות הבאות בסדרה נבחן את היתרונות והחסרונות של קניית רכב מאדם פרטי לעומת ליסינג, וכן מה כדאי לדעת על רכבים מסוחרי רכב.

יוצאים לדרך – מה כדאי לדעת ומה לבדוק לפני רכישת רכב משומש

1. שווים ושווים יותר – החליטו מראש מה התקציב העומד לרשותכם, מה גודל הרכב הדרוש לכם ולאיזו מטרה. לאחר מכן תוכלו לבדוק ביתר יעילות אילו אופציות עומדות לרשותכם בלוחות הרכב. נסו לברר מראש כמה שיותר מידע לגבי המכוניות העומדות על הפרק. למשל, האם יש דגמים או שנות ייצור מוצלחים יותר או פחות, האם יש הבדלים מהותיים ברמת הבטיחות, האבזור, צריכת הדלק, עלות טיפולים וחלפים או פרמטרים אחרים שהם בעלי חשיבות עבורכם.

2. הפרטים הקטנים הם לא כל כך קטנים – כבר בטלפון בקשו מבעל הרכב פרטים רבים ככל האפשר; התמקדו בנושא תאונות. שימו לב: פגיעות שהן בנות תיקון, כגון דפיקות בפח ובצבע, פנסים שנשברו ואפילו דלתות שהוחלפו, הן נפוצות ולרוב (במידה ותוקנו באמצעות חלפים מקוריים) אינן צריכות להוות בעיה. עם זאת, מומלץ שלא לקנות רכב שעבר תאונה ואשר יש לו פגיעה במרכב (שלדה, או "שאסי") ובחלקים שאינם ניתנים להחלפה. פגיעה כזו עלולה להוות בעיה בטיחותית.

3. לא להתבייש לבקש – כאשר  אתם בוחנים רכב פוטנציאלי לקניה, בקשו לראות את הרכב באור יום. מעבר לניקיון הכללי, שריטות ופגיעות בפח שניתן לראות גם בעין בלתי מיומנת, ישנם מספר ליקויים פוטנציאלים נוספים שתוכלו לבדוק בעצמכם:

  • חפשו הבדלי צבע וסימנים שעשויים להעיד כי הרכב עבר תאונה ושופץ. מקום טוב לבדוק בו הוא פתח מילוי הדלק.
  • התניעו את הרכב ובדקו האם נפלט עשן מהאגזוז. הרימו את מכסה המנוע והאזינו –  האם יש רעשים חזקים או מוזרים. בדקו כי כל החלונות החשמליים עובדים ושהמזגן עובד היטב.
  • קחו את הרכב לנסיעה קצרה ובדקו האם הישיבה ברכב נוחה והאם הנהיגה בו נעימה. בדקו את תגובת כל הדוושות, ההילוכים, ההגה ומעצור היד. ביציאה מהחניה התבוננו על המשטח שתחת הרכב וחפשו סימני נזילת שמן או מים.

4. דבר המומחה – החלטתם להתקדם בתהליך הקנייה? אם החלטתם ללכת למכון בדיקה, בחרו אתם את המכון. בנוסף, גשו עם בעל הרכב למוסך מורשה על פי בחירתכם, בררו כי הקילומטרז' המצוין במחשבי רשת היבואן תואם את הרשום ברכב (תיתכן סטיה מסוימת הנובעת מהזמן שחלף מהביקור האחרון במוסך). בררו את היסטורית הטיפולים – האם הרכב מתוחזק היטב או מוזנח? ואולי מדובר ברכב "חובב מוסך" שעשוי להכניס אתכם להוצאות. המוסך חושב עליכם כעל לקוח פוטנציאלי, ולכן יש לו עניין להציג בפניכם את תמונת המצב המלאה והמדויקת. בקשו הערכת עלות של כלל התיקונים שיש לבצע ברכב.

5. ומה אומרת תחושת הבטן? ומעבר לשיקול הטכני והכלכלי חשוב שתרגישו כי זו הבחירה הנכונה עבורכם. גם אם רכב נראה מושלם "על הנייר" אבל אתם אינכם שלמים עם הקניה, מכל סיבה שהיא – חפשו אלטרנטיבה.

בהצלחה!

לכתבה הבאה בסדרה


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין