מונדיאל המכוניות: חידושים מביתן יונדאי בתערוכת הרכב העולמית, פאריז 2012


אחת לשנה מתכנס עולם הרכב כולו במקום אחד – בתערוכה העולמית, הנערכת לסירוגין בפאריז ובפרנקפורט. השנה היה זה תורה של עיר האורות לארח, ותערוכת הרכב העולמית, או בשם הצרפתי שלה – "מונדיאל דל'אוטומוביל" – נפתחה ב-27 בספטמבר וננעלה ב-14 באוקטובר.

כמו בכל שנה, התערוכה היא חלון ראווה לעיצוב ולפיתוחים החדשים, ויצרניות הרכב מכל העולם חושפות כאן את הדגמים החדשים ביותר שלהם העתידים להיכנס לייצור סדרתי, אך גם מכוניות קונספט עתידניות ושלל פיתוחים מפתיעים. בין החידושים הבולטים השנה – כמו בשנים האחרונות: מכוניות היברידיות, בעלות הנעה משולבת של חשמל ובנזין. הנה כמה מהחידושים הבולטים, לאלה מאיתנו שלא הזדמנו לפאריז בימי התערוכה:

יונדאי הציגה בתערוכה את ה-i20 ראלי, את ה- i30 החדשה ואת מכונית**תא הדלק** ix35. ה-i30 זכתה לחזית חדשה ול'גריל' חדש, לפנסי ערפל אחוריים ולעיצוב ספרטיבי יותר של צידה האחורי. דגם זה ייוצר גם עם מנוע 1.8 הליטר בן ארבעה צילינדרים, שייצור 148 כוח סוס.

בגזרת המכוניות ההיברידיות, הציגה לראשונה יונדאי את ה-ix35 הכולל 24 כוח סוס סוללת ליתיום פולימר ומחסנית תא דלק מימני בת 100-כוח סוס. בכך תגיע יונדאי ix35 לטווח של 365 ק"מ. הדגם מתוכנן להיכנס לייצור סדרתי בדצמבר הקרוב.

"ix35 החדשה היא פסגת ההנדסה המתקדמת של יונדאי ומבטאת את המחויבות המלאה שלנו להיות החברה המובילה בתעשייה בניידות ידידותית לסביבה", אמר וונג צ'ול יאנג, ראש חטיבת המחקר והפיתוח ביונדאי העולמית. מכוניות "אפס זיהום" (zero emission) כבר לא חלום. דגם ix35 החדש ישנו כאן היום ומוכן לשימוש מסחרי ".
יונדאי כבר חתמה על חוזי ליסינג (חכירה) למכונית אלו עם ערים בדנמרק ושוודיה.
יעדי החברה הם לייצר ולמכור לא פחות מ-1,000 ix35 בשנת 2015, ולאחר מכן – הדגם ייוצר במה שהחברה מגדירה "ייצור המוני מוגבל" – יעד שמשמעותו היא 10,000 מכוניות.

הרכב המרגש ביותר בביתן היה ללא ספק היונדאי i20 ראלי, שתחזור להתמודד באליפות הראלי העולמית (world Rally Championship) בעונת המרוצים 2013.
"אליפות הראלי העולמית מוכרת כאחת מסדרות הספורט הדרמטיות ביותר על פני כדור הארץ. זה מחזה מלא בהתרגשות והדינמית, התגלמות המושלמת של מותג יונדאי, "אמר מארק הול, מנהל השיווק של יונדאי מוטור אירופה. "ההתחרות בראלי מציעה את האתגר הטכנולוגי המגוון ביותר עבור יצרן רכב. ההשתתפות שלנו תוכיח את המצוינות והעמידות ההנדסיות של יונדאי, וגם תעזור לשפר את מכוניות הנוסעים שלנו בעתיד." 

עד כאן החידושים מתערוכת פאריז 2012 – הפעם הבאה תהיה בפרנקפורט, 2013.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין