מסנן השמן – מה הוא עושה ובשביל מה צריך אותו?


מה עושה השמן במנוע? פשוט מאוד – הוא משמן את החלקים הנעים שבמנוע (בעיקר את הבוכנות – הצילינדרים) ומאפשר להם תנועה חלקה. כדי להבין כמה חשוב תפקידו של השמן, אפשר לתאר את מה שקורה למנוע שעובד ללא שמן: התחממות, נזק לחלקים עדינים ועוד הפתעות לא נעימות.

כדי שהשמן יבצע את תפקידו כנדרש, הוא חייב להישאר נקי מגרגרי אבק, פיח ומכל לכלוך אחר. זיהום שכזה עלול לגרום לתקלות משמעותיות, ותפקידו של מסנן השמן או למנוע כניסת חלקיקים מזיקים שכאלה לשמן – וממנו למנוע ולראש המנוע.

איך פועל מסנן השמן ומה ההבדל בין מקור לחיקוי?
למסננים מקוריים שטח פנים רחב ויכולת סינון גבוהה ומדויקת. לעומת זאת, למסננים שהם חיקוי זול  כושר עמידות נמוך יותר, שטח פנים קטן יותר ויכולת סינון נמוכה משמעותית מזו של מסנן מקורים. יתרה מזאת, חיקויים זולים אלה עלולים ליצור בתנאי לחץ מסוימים דליפת שמן.

יעילותם של המסננים המקוריים נבדקה במבחני יעילות ונמצא שהם בעלי שיעור סינון גבוה (99%) בעוד שיעור הסינון של החיקויים הגיע לפחות ממחצית משיעור סינון זה.

מחירו של מסנן שמן מקורי גבוה יותר ממחיר החיקוי, אולם הנזקים שעלולים להיגרם משימוש במסנן שמן מסוג נחות יכולים להגיע לאלפי שקלים, לצד הפגיעה בביצועי הרכב ובבטיחותו.
תפקידו של מסנן השמן הוא חשוב וקריטי, ויכולת הנזק של מסנן לא תקני היא גבוהה מאוד. לכן, בבחירת מסנן שמן במיוחד, יש חשיבות רבה להקפדה על שימוש במסנן המקורי והאיכותי.

נסיעה טובה מצוות אוטוויק


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין