נהג חדש במשפחה? שישה טיפים חשובים למלווה


אם אחד הילדים במשפחה עבר, בשעה טובה, תיאוריה וטסט, והוציא רישיון נהיגה, זה אומר שבשנים הקרובות – כנראה – תישנו קצת פחות טוב, ובחודשים הקרובים תבלו לצידו זמן איכות, כמלווים. לפי החוק, נהג חדש חייב לנהוג לצד נהג ותיק מהיום שקיבל רשיון למשך שלושה חודשים במתכונת של ליווי מלא, ושלושה חודשים של ליווי בשעות הלילה.

מי רשאי לשמש כמלווה של נהג חדש ?

בן 24 ומעלה שיש לו רישיון נהיגה חמש שנים לפחות, או בן 30 ומעלה בעל רישיון שלוש שנים ומעלה.

הסתכלו על החלק החיובי – יש לכם שישה חודשים לנסוע לצד הנהג החדש, להקנות לו הרגלי נהיגה נכונים, להכיר לו את הרכב המשפחתי ולשנן יחד את חוקי התנועה.

אספנו שישה טיפים שחשוב לכל מלווה של נהגת חדש לדעת:

1. כדאי שתקופת הנהיגה הראשונה של הנהג החדש תהיה הדרגתית ברמות הקושי שלה:בהתחלה קחו את הנהג החדש לנהיגות תרגול כשהכביש פנוי – מוקדם בבוקר או בערב, לא בתנועה לחוצה, ולאט לאט עברו לשעות עמוסות יותר ולאתגרי נהיגה מורכבים יותר.

2. במהלך הנהיגה לא כדאי להרבות בדיבור, ורצוי להעיר רק כשאין ברירה. הביטחון של הנהג החדש חשוב הרבה יותר מהערה שולית (בתנאי, כמובן, שמדובר בהערה שולית).

3. צאו למשימת הליווי כשאתם רגועים ופנויים. לא כדאי לעשות זאת לאחר יום עבודה, כשאתם עייפים וחסרי סבלנות.

4. לא מומלץ לצאת לנסיעה קצרה מדי שאינה מאפשרת לנהג החדש להתנסות באמת במצבי נהיגה מגוונים.

5. חשוב שהנהג החדש יכיר היטב את הרכב, כולל את החלקים שמעדיפים לא להשתמש בהם: עברו יחד על מיקום הגלגל רזרבי, המגבה (ג'ק), משולש האזהרה והאפוד הזוהר. תרגלו "על יבש" דברים שלא נבחנו בתיאוריה או בטסט: החלפת גלגל, פתיחת מכסה המנוע, בדיקת שמן-מים ואפילו מילוי דלק. ערכו היכרות עם אביזרים הייחודיים של הרכב, כוונו את המראות והבינו כל נורית בלוח הבקרה.

6. הכירו לנהג החדש את כל מסמכי הרכב. הציגו לו את הרישיונות, הסבירו על חשיבותם בעת הנהיגה, אל תדלגו על תוקף, אגרות, מבחן רישוי וכו'.

נסיעה בטוחה!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין