נוהל חדש יביא לשקיפות מלאה על כלי רכב


כשאנחנו קונים רכב מיד שניה (או יותר), אנחנו מסתמכים על דברי המוכר ועל בדיקת מוסך. אך לא תמיד המוכר חושף את כל העבר של הרכב, כמו למשל תאונה קשה שעבר הרכב, וגם בדיקת המוסך לא תמיד מצליחה לגלות תיקונים שהוסתרו.

במטרה להגן על הרוכשים רכב משומש, הוחלט במשרד התחבורה על נוהל חדש אשר יחשוף לציבור מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק שקיפות מלאה על כלי הרכב.

החל ב-20 לדצמבר 2011 יתחיל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לציין ברישיון הרכב אם הרכב הוגדר על ידי שמאי ביטוח כ"אובדן גמור כהלכה". הגדרת "אובדן גמור כהלכה" ניתנת לרכב שנפגע בתאונה ונגרם לו נזק של מחצית מערכו לפחות, אך לא יותר מ-60% (מה שאנחנו קוראים "טוטאל לוס").

על פי הנוהל החדש, יחוייב כל שמאי רכב לדווח לרשות הרישוי על כל רכב שהוכרז על ידו כ"אובדן גמור כהלכה", או שנמכר על ידי בעליו לסוחר.

רישום זה ברישיון הרכב יאפשר לראשונה לחשוף מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק שקיפות מלאה. רישום זה עשוי גם לצמצם את תופעת גניבת כלי הרכב לצורך פירוק.

הנוהל יאפשר למנוע מבעלי כלי רכב להעביר כלי רכב שנפגעו למוסכים לא מורשים, תוך ויתור על נהלי בטיחות מתקדמים והכרחיים הנהוגים במוסכים המורשים.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין