עוד 3 אותיות שעד אתמול לא ידענו מה הן אומרות


תעצרו לקרוא את זה: EBD חלוקה אלקטרונית של כוח הבלימה

כשתא המטען מלא, הרכב מתנהג באופן שונה לעומת נסיעה הכוללת נהג בלבד או נהג ומלווה. מה המשמעות של מספר הנוסעים וכמות המטען על בטיחות הנסיעה? התשובה לפניכם.

אחד המשתנים החשובים ביותר בנסיעה בטוחה הוא איכות הבלימה של הרכב. איכות זו מושפעת מאחיזת הצמיגים בכביש, וזו מושפעת מהעומס על הצמיגים – וכמובן שגם מתנאי הדרך.

החשבון הוא פשוט למדי: כשיש עומס על הגלגלים האחוריים, הם 'יושבים' יותר טוב על הכביש, כלומר, האחיזה שלהם בו טובה יותר. לכן, הפעלת עוצמת הבלימה על הגלגלים האחוריים תהיה בטוחה ואפקטיבית יותר. לעומת זאת, אם אין נוסעים או מטען בחלק האחורי של הרכב, דווקא הגלגלים הקדמיים יהנו מאחיזת כביש טובה יותר – ולכן מאפקטיביות בלימה גבוהה יותר.

במערכות הבלימה הרגילות, כח הבלימה עולה בשיעור קבוע מראש, בהתאם להגברת הלחץ על דוושת הבלמים. איך הופכים את הבלימה לאפקטיבית יותר? כאן נכנסת לתמונה מערכת ה-EBD. מערכת זו מזהה את הפרשי העומס של הגלגלים ומווסתת את עוצמת הבלימה בהתאם. אם יש יותר עומס על הגלגלים האחוריים והאחיזה שלהם טובה יותר על הכביש, אז המערכת תפנה אליהם יותר לחץ בלמים. התוצאה: כוח הבלימה גדל והופך יעיל יותר, ומקטין את מרחק העצירה.

ישנם עוד שני סוגי סיטואציות בהן מערכת ה-EBD מסייעת בבלימה אפקטיבית:
כאשר תנאי הכביש משתנים ומשפיעים על אחיזת הכביש: במשטחים עם מקדמי-חיכוך שונים, רמות הבלימה יהיו שונות – אפילו בין הצמיג הימני לצמיג השמאלי. למשל, אחיזת הכביש בדרך עפר (או בשולי העפר) שונים מאחיזת הכביש בדרך אספלט, וכך גם בשלולית, בכביש רטוב ברמות שונות או במקרה של שמן על הכביש.

גם בעת פניה ימינה או שמאלה, מרכז הכובד של הרכב 'זז', ולכן הצמיגים בצד המנוגד לפניה (בצד השמאלי בעת פניה ימינה, ולהפך) יהנו מאחיזה חזקה יותר בכביש, ומהצמיגים בצד שאליו פונים.
מערכת ה-EBD מזהה את רמת האחיזה של כל צמיג, ומחלקת את כוח הבלימה באופן שיוצר בלימה שווה בכל הצמיגים, מבלי שתנאי השטח יפגעו בבלימה הבטוחה.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין