על פס הייצור של יונדאי – חלק ב'


במסגרת הסיורים שאנחנו עורכים בפס הייצור של יונדאי, הפעם נבקר באגף ההרכבה הכללי. לאחר השרשרת האינסופית של הרובוטים האימתניים שפגשנו באגף הרכבת גוף הרכב בפעם הקודמת –באגף ההרכבה הכללי נפגוש גם בני אדם, בשר ודם.

איזור ההרכבה הכללי הוא אחד מהאזורים העיקריים במפעל ועבודתם של יותר ממחצית העובדים האנושיים מרוכזת כאן. 

מתחם ההרכבה מתוכנן בצורה ארגונומית מיטבית על מנת למקסם את הפרודוקטיביות של העובדים ולמנוע מהם עייפות יתר ושחיקה; דוגמא טובה לכך היא האוטומציה של העלאת והורדת גופי הרכב לפני ואחרי ההרכבה, מה שמסייע לעובדים להתמקד בהרכבת החלקים הקטנים והחשובים בנוחות ולא "לבזבז" את כוחם על עבודה פיזית קשה.

בכל דקה מגיעה למפעל משאית עצומה בגודלה (עם 18 גלגלים!), המשנעת חלקי רכב מספק  מסוים. כל משאית כזאת שמגיעה, נפרקת בתהליך ממוחשב הממען את החלקים השונים בדיוק אל מקומם המתואם מראש במפעל.

מסוע ארוך פועל לכל אורך אגף ההרכבה הכללי ומוביל את המכוניות בין תחנות ההרכבה השונות. המסוע עובד ברציפות ובמהירות קבועה כל אימת שפס הייצור מתפקד כראוי. ברגע בו קיימת התראה ממוחשבת או ידנית על תקלה – עוצר המסוע באחת.

התחנה הראשונה אליה מגיע גוף הרכב במסוע, היא תחנת החיווט, שם עמלה קבוצה של עובדים על חיבור כל חוטי החשמל והכבלים השונים של הרכב.

בתחנה הבאה, מורכבים הרמקולים, המנעולים ופסי האיטום של דלתות וחלונות הרכב.

רגע לפני סיום המסלול, מגיעה המכונית החצי מוגמרת אל התחנה החשובה מכולן – אזור השאסי. זהו המקום בו מוכנסות לרכב המערכות החשובות ביותר: מערכת הזרקת הדלק, המנוע, צינור הפליטה, מערכת ההיגוי ומערכת הבלמים.

לכאורה, הרכב כולו מוכן, אבל יש עוד כמה דברים "פעוטים" המורכבים בתחנתו האחרונה של המסוע – מצבר, מושבים, צמיגים וזגוגיות…

ביציאה מהתחנה האחרונה, מיכל הדלק מתמלא והאוטו מותנע לראשונה בחייו.
אפשר לומר "מזל טוב". נולד לנו יונדאי חדש – מרגש, נכון?

אולי תשמחו לדעת שאם אתם מזדמנים למונטגומרי אלאבמה, תוכלו לערוך סיור מרתק וללא תשלום בפס הייצור האנושי והמרשים הזה במו עיניכם.
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין