שומרים על קור רוח


כמה טיפים שכדאי לזכור במהלך החורף

תנאי מזג האוויר בחורף – לאו דווקא בימי שלג וסערה – דורשים נהיגה ערנית ואחראית יותר. הראות מוגבלת, אחיזת הכביש פחות טובה ולכן חשוב להיות קשובים לתנאי הדרך המשנים ולסכנות שבה.

1. דבר ראשון: לראות. הדבר הראשון שיש להקפיד לבצע, עם הכניסה לרכב, הוא ניקוי החלונות והמראות מאדים. עדיף לחכות דקה או שתיים עד שמערכות האוורור והפשרת האדים יעשו את עבודתן, מאשר לצאת לדרך כאשר אתם עיוורים למחצה.

2. אתה הנהג? תתפשט. הקור הירושלמי יכול להיות חסר רחמים, אבל נהיגה עם מעיל עבה, צעיף וכפפות היא נהיגה חסרת אחריות. נכנסתם לרכב? בזמן שהאדים על החלונות מפשירים, הורידו את המעיל והכפפות, כדי שיכולת התנועה והשליטה שלכם ברכב לא תיפגע. רק אז חגרו את חגורות הבטיחות.

3. אורות, בבקשה. אל תצאו לדרך בלי להדליק אורות. בחורף – גם בימים בהירים – אור היום חלש יותר, ולכן האורות יעזרו לנהגים האחרים בכביש ולהולכי הרגל לראות אתכם. אם ברכבכם האורות אינם כבים אוטומטית בהוצאת המפתח מהסוויץ', פנו אלינו ונדאג לכך.

4. זהירות, החום מרדים. החום נעים, בעיקר ביום חורף קר – אבל מומלץ לפתוח מעט את אחד החלונות, כדי למנוע מהחמימות לגרום לנהג להירדם.

5. שלושה כללים מצילי חיים. רגע לפני שאתם משתלבים בתנועה, זכרו שכביש רטוב הוא כביש חלק. זה אומר שקל יותר לאבד שליטה על המכונית ושמרחק הבלימה גדול הרבה יותר – ולכן חשוב יותר לשמור על שלושה כללים: מרחק גדול יותר, מהירות נמוכה יותר ובלימה עדינה יותר.

6. לבלום במתינות – ולהאיץ בעדינות. לא רק בבלימה חשוב לפעול בעדינות – גם כאשר מאיצים בתחילת נסיעה או במהלך עקיפה, חשוב לעשות זאת במתינות. לחיצה חזקה על דוושת הגז עלולה לגרום לגלגלים לסבסוב ולאובדן השליטה על המכונית.

7. שלוליות הן אויבות. נתקלתם בשלולית? השתדלו להימנע מלהיכנס אליה ולבחור בדרך חלופית. אם אין ברירה, עשו זאת באיטיות, ישרו את ההגה והימנעו מבלימה או מהאצה. אחרי היציאה מהשלולית לחצו על דוושת הבלם מספר פעמים, כדי להיפטר מהרטיבות ברפידות.

8. כללי העצירה בחורף: אם במהלך הנהיגה אתם נאלצים לעצור בצד הדרך, עצרו רחוק ככל האפשר משפת הכביש (במפרץ תנועה או מאחורי מחסום, אם אפשר), הדליקו אורות חירום וודאו שהיציאה מהרכב בטוחה. צאו רק מהצד שרחוק מהכביש, והקפידו ללבוש אפוד מחזיר-אור. זה החוק – וזה גם מציל חיים.

9. הכינו גם את הרכב לחורף. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, אנחנו ממליצים לקרוא גם את הכתבה שעסקה בהכנת הרכב לחורף – ומאחלים לכם חורף חם ונסיעה בטוחה.
 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין